شناسهٔ خبر: 74342 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اعطای تسهیلات بانک مسکن با نرخ یک درصد

بانک مسکن مدیر شعب استان کردستان از پرداخت تسهیلات با نرخ یک درصد با سپرده سرمایه‌گذاری طرح ۲و۱ در راستای کمک به رونق تولید و تسهیل و توسعه فضای کسب و کار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، جلال‌الدین سلیمی مدیر شعب استان به پیشینه بسیار موثر بانک مسکن در پرداخت تسهیلات در راستای رونق بخش مسکن اشاره کرد و در تشریح این طرح گفت: در کنار طرح‌ها و تسهیلات متنوع و ارزان‌قیمت برای رونق بخش مسکن خصوصا احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، اکنون در راستای تحقق شعار سال ۹۸ که از سوی مقام معظم رهبری «سال رونق تولید» نامگذاری شده و نیز در جهت کمک به تسهیل و توسعه فضای کسب و کار، بانک مسکن تسهیلات با نرخ یک درصد پرداخت می کند

سلیمی در تشریح شرایط طرح۲ و۱ گفت: متقاضیان می‌توانند تا ۸۵ درصد مبلغ سپرده‌گذاری شده خود در سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه این طرح، تا سقف دو میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.

وی نرخ این تسهیلات را تنها یک درصد اعلام کرد و تصریح نمود: نرخ این تسهیلات یک درصد است و به سپرده مشتری نزد بانک نیز نرخ سود سالانه دو درصد تعلق می‌گیرد که همانند سایر سپرده‌های کوتاه مدت عادی محاسبه و به حساب مشتری واریز می‌شود.

مدیر شعب کردستان مدت بازپرداخت تسهیلات این طرح را پنج سال اعلام کرد و افزود: متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات به شعب بانک‌مسکن در سراسر استان مراجعه نمایند

سلیمی ادامه داد: بستگان درجه یک سپرده‌گذاران در طرح سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت طرح ۲و ۱ می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند. در خصوص اشخاص حقوقی نیز بر اساس نظر و در خواست سپرده‌گذار، تسهیلات به شخص حقوقی و یا اشخاص حقیقی زیرمجموعه و تحت‌پوشش شخص حقوقی قابل‌پرداخت خواهد بود.

گفتنی است: بانک مسکن در استان کردستان دارای ۲۲ شعبه است که ۱۰ مورد از این شعب در شهر سنندج و ۱۲ شعبه نیز در سایر شهرستان‌ها به مردم استان کردستان خدمات‌رسانی می‌کنند.