شناسهٔ خبر: 7438 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تاثیرات دوسویه‌ افزایش وام بر بازار مسکن/ افزایش وام موجب گرانی مسکن نخواهد شد/ افزایش وام مسکن از برنامه‌های یک سال و نیم اخیر وزارت راه و شهرسازی بود

حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزایش قدرت خرید مردم و خروج بازار مسکن از رکود را دو نتیجه مثبت افزایش وام مسکن دانست و گفت: از آن‌جا که پرداخت وام تدریجی خواهد بود با مشکل کمبود مسکن متناسب با این وام مواجه نخواهیم شد.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که افزایش وام مسکن تاثیرات دوسویه‌ای بر بازار مسکن خواهد داشت گفت: افزایش وام مسکن یکی از برنامه‌های یک سال و نیم اخیر وزارت راه و شهرسازی بود زیرا متناسب با افزایش قیمت مسکن در کشور میزان این وام افزایش نیافته بود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌‌که افزایش وام، قدرت خرید مردم را بیشتر می‌کند افزود: از آن‌جایی که این وام تدریجا اعطا خواهد شد به سازندگان این نشانه را می‌رساند که بازار مسکن به تدریج پر رونق خواهد شد. ضمن این‌که انتظار داریم تکمیل واحدهای نیمه تمام و پروانه‌های ساختمانی جدید در پی اعلام افزایش وام در راه باشد.

وی خروج بازار مسکن از رکود را یکی از نتایج این افزایش وام دانست و به پایگاه خبری گفت: قطعا این روند به تولید بیشتر در بخش مسکن منجر می‌شود.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که «آیا ممکن است اعطای وام ۸۰ میلیون تومانی سبب گرانی مسکن ‌شود؟» اظهار کرد: این اشکال وارد نیست زیرا وام به خانه‌ اولی‌ها به طور دفعی اعطا نمی‌شود که کمبود مسکن را در پی داشته باشد. مردم باید برای دریافت وام سپرده‌گذاری کنند و این روند در یک بازه زمانی حداقل یک ساله اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره واکنش سازندگان به این موضوع نیز گفت: افزایش وام به سازندگان این پیام را می‌دهد که باید برای ساخت‌وساز مطابق الگوی مسکن متناسب رفتار کنند و بیشتر به ساخت واحدهای متناسب با این وام روی بیاورند. /

نظر شما