شناسهٔ خبر: 74414 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان:

ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان از آبان امسال آغاز می‌شود/ رونمایی از سامانه ثبت‌نام و مشخصات آن در نیمه آبان

محمود محمود زاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تشریح جزئیات ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور، گفت: سامانه ملی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن نیمه‌آبان امسال با نشانی و مشخصات رونمایی و اعلام عمومی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده سرپرست معاونت امور مسکن و ساختمان جزئیات آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور را که از نیمه آبان امسال آغاز می‌شود و به مرور به تمامی استان‌های کشور تسری یافته و تا پایان امسال به پایان می‌رسد، تشریح کرد.

محمودزاده با اعلام اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به صورت پایلوت شروع شد و به اتمام رسید، گفت: مدتی پیش استان کرمان به عنوان پایلوت شروع و سامانه نیز تست شد که خوشبختانه مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشت.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه ثبت‌نام ۱۰ استان دیگر کشور از جمله استان‌های قم، سیستان و بلوچستان، همدان، اردبیل و زنجان نیز در نیمه آبان امسال انجام می‌شود، افزود: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور از نیمه آبان امسال آغاز و استان به استان انجام می‌شود. سعی بر این است که تا پایان سالجاری، ثبت‌نام تمامی استان‌های مشارکت‌کننده در طرح اقدام ملی مسکن به پایان برسد.

محمودزاده ادامه داد: پس از ثبت‌نام ۱۰ استان طرح اقدام ملی مسکن، ثبت‌نام دیگر استان‌های این طرح، آغاز خواهد شد.

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن نیز نکاتی را ارایه کرد و توضیح داد: شرایطی که در قانون ساماندهی اعلام شده جزو شروط اصلی برای افرادی است که متقاضی طرح اقدام ملی مسکن هستند.

محمودزاده ادامه داد: سه شرط اصلی ثبت‌نام در این طرح و بهره‌مندی از آن این است که متقاضیان متاهل باشند، سابقه استفاده از امکانات دولتی برای خرید مسکن را نداشته باشند و همچنین سابقه سکونت در شهری که تقاضای مسکن را دارند، داشته باشند که اینها جزو شروط اصلی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: اولویت‌بندی بر اساس میزان تقاضا و شرایطی که وجود دارد انجام می‌شود و تلاش بر این است تا با اولویت، واحدهای موجود به متقاضیان واجد شرایط تخصیص یابد.

محمودزاده همچنین از طراحی سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: سامانه ملی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن نیمه‌آبان امسال با نشانی و مشخصات رونمایی و اعلام عمومی می‌شود.