شناسهٔ خبر: 74471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

محلات حصار امیر و زینبیه پاکدشت در اولویت بازآفرینی

رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه جلسه بازآفرینی ستاد شهرستانی پاکدشت ضمن تاکید بر اینکه پاکدشت به دلیل پی گیری خوب و مشارکت دستگاههای عضو ستاد شهرستانی، شهرستان پایلوت بازآفرینی استان انتخاب شده است، گفت: حصار امیر و زینبیه را به صورت خاص پی گیری می کنیم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان با اشاره به جمعیت 350 هزار نفری شهرستان پاکدشت و سکونت 300 هزار نفر از این جمعیت در مرکز شهر پاکدشت گفت: خوشبختانه از سال 93 که سازمان بازآفرینی در شهرداری این شهرستان تشکیل شده است، شناسایی و ساماندهی سکونت گاههای غیر رسمی در محلات حصار امیر و زینبیه پاکدشت در اولویت قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: نگاهی به تایخچه شهرستان پاکدشت نشان می دهد مدت زمان کوتاهی از تبدیل وضعیت روستایی به وضعیت شهری در این شهرستان می گذرد و زیرساختهای شهرستان متناسب با توسعه شهری رشد نیافته اند.

نگهبان همچنین گفت: با تصویب معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران 70 پروژه ستاد شهرستانی بازآفرینی مورد تصویب ستاد استانی نیز قرار گرفته است.

وی درباره انتقال محله زینبیه پاکدشت یادآور شد که در پایان سال 97، مصوبات خوبی در کمیسیون ماده 5 در راستای حمایت از جابه جایی این محله انجام شده است و اکنون شهرداری پاکدشت می بایست در این زمینه با سرعت بیشتری عمل کند.

نگهبان همچنین از اختصاص 480 تن قیر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای بهسازی و آسفالت معابر محلات بافتهای ناکارآمد و تاریخی و سکونتگاهی خبر داد و گفت: سرعت اقدامات می بایست در این شهرستان به دلیل تعامل خوب میان بخشی دستگاهها بیشتر از گذشته شود.

نگهبان با اشاره به اینکه شهرهای فرون آباد و شریف آباد  در پاکدشت فاقد مطالعات بافت فرسوده هستند از پی گیری امور مربوط به مطالعه بافت در این دو شهر خبر داد و گفت: سه پروژه اصلاح معابر، احداث مرکز بهداشتی- درمانی و سرای محله زینبیه برای تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده است تا موافقت نامه های رد و بدل شود.

دکتر نگهبان در پایان از جلسه ای طی هفته جاری برای تعیین وضعیت کوره پز خانه ها در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با حضور مسئولان شهرستان پاکدشت و  تقی زاده معاون عمرانی استانداری خبر داد.