شناسهٔ خبر: 74494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان :

پروژه بهسازی محور آزادشهر – خوش ییلاق از سرعت خوبی برخورداراست

گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در حاشیه بازدید از پروژه محور آزادشهر به شاهرود در گفتگو باپایگاه خبری اداره راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: محور آزادشهر به شاهرود به طول ۶۵ کیلومتر در دست تعریض و احداث است و این محور مسیر ترانزیت استان به مرز اینچه برون و راه اصلی استان به استان سمنان و مرکز و جنوب کشور شمار می رود.

به گزارش  پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان : مهندس "حسین محبوبی " مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان  با بیان اینکه این پروژه از سال گذشته آغاز شده است و در حال حاضر ۳ پیمانکار در این مسیر مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: پیمانکار نخست این پروژه در محدود آزادشهر تا نوده خاندوز در بحث تعریض محور و احداث ۴ دور برگردان در این محور فعالیت می کند و ۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار پیمانکار  به این منظور قرار گرفته است.

محبوبی یادآور شد: مشکلاتی در این محور  وجود داشت مثل آزاد سازی اراضی در محل دور برگردان ها که با همکاری فرماندار آزادشهر رایزنی با مالکان محترم انجام شد و امیدواریم با همراهی مالکان بحث آزادسازی این اراضی انجام شود و با احداث دوربرگردان ها این محور ایمن سازی شود.

وی در ادامه افزود: قطعه دوم با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان  در اختیار پیمانکار قرار گرفته که بحث ترانشه برداری، تعریض و احداث دیواره حاشیه رودخانه ها را دنبال می کند و  پیمانکار پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان  تاکید کرد: قطعه سوم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در اختیار پیمانکار قرار گرفته و حدود ۱۰ کیلومتر در انتهای مسیر ۳۰ کیلومتری این پروژه را شامل می شود که پیمانکار در این مسیر در حال فعالیت است.

محبوبی یادآور شد: امیدواریم با پیشرفتی که در کار اتفاق افتاده است تا انتهای سال ۹۸ و یا ابتدای سال ۹۹ شاهد اتفاق های خوبی در این محور باشیم و بتوانیم بخشی از مسیر را تعریض و آسفالت آن را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان  تاکید کرد: امسال از منابع اعتبار ملی ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این محور تخصیص اعتبار شده و  از محل منابع سفر رئیس جمهور به استان گلستان نیز ۶ میلیارد تومان به این محور اختصاص یافته است.

محبوبی گفت: همچنین از محل اعتبارات سیل نیز امیدواریم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این محور جذب کنیم و بتواند تعریض این محور را به پایان برسانیم و در افزایش ایمنی تردد تاثیر مثبتی داشته باشد.