شناسهٔ خبر: 74574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۷۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در ۷ ماه گذشته

تردد رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل گفت: ۷۲ میلیون و ۵۸۶ هزار تردد در ۷ ماه گذشته در استان اردبیل ثبت شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل،علی رحمتی با بیان اینکه این میزان تردد توسط ۶۴ سامانه تردد شماری در ۷ ماه گذشته به ثبت رسیده افزود:این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال ۶ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین تردد با ۱۴ میلیون و ۶۵۵ هزار مورد در محور اردبیل – آستارا و بالعکس به ثبت رسیده گفت:۱۰ میلیون و ۱۲ هزار تردد در مبادی در مبادی ورودی  و خروجی  استان اردبیل ثبت شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل هوشمندسازی جاده های استان را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و تصریح کرد:علاوه بر ۶۴ سامانه تردد شماری ۴۰ دوربین نظارت تصویری،۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزين حين حركت نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل میانگین سرعت استان را در مدت یاد شده ۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کردگفت: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز با یک میلیون و ۵۷۸ هزار تخلف مربوط به محورهای اردبیل مشکین شهر و بران سربند در محور پارس آباد است.