شناسهٔ خبر: 74891 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی:

شرایط هوا در مناطق زلزله‌زده پایدار است/ کمینه دمای برخی مناطق به منفی پنج درجه می‌رسد

دما هوا هواشناسی مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی از شرایط پایدار جوی در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی دولتی‌مهر مدیر کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان بر اثر وقوع زلزله و ابراز همدردی با بازماندگان، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای نشان‌دهنده جوی پایدار طی سه روز آینده در استان بوده و در برخی نواحی استان با غبار محلی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به پایداری جو افزود: به‌دلیل پایداری جو در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و در طول شب‌ها همچنان سردی هوا تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به وضعیت جوی سه‌روزه مناطق زلزله‌زده این استان، گفت: وضعیت جوی منطقه «ترک» صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد به صورت ملایم تا متوسط و حداکثر دما ۱۷ و حداقل دما سه درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین آسمان «سراب» صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد به صورت ملایم تا متوسط و حداکثر دما ۱۷ و حداقل دما منفی چهاردرجه سانتی گراد خواهد بود. آسمان میانه  نیز صاف تا کمی ابری، وزش باد ملایم تا متوسط و حداکثر دما ۲۰ و حداقل دما سه درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و آسمان «ورزقان» صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد به صورت ملایم تا متوسط و حداکثر دما ۱۶ و حداقل دما منفی پنج درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.