شناسهٔ خبر: 74958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهندس سياهپور با اشاره به پیش بینی بارش ها در امسال تشریح کرد؛

آمادگي كامل براي اجراي طرح راهداري زمستاني ۹۸ در استان فارس

سیاهپور مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس با اشاره به نزديك شدن فصل سرما و طرح راهداري زمستاني ۹۸ گفت: تعامل ها و هم افزايي هاي لازم با ساير دستگاه هاي خدمات رسان جاده اي در راستاي برقراري تردد ايمن و روان صورت گرفته و راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس با پيش بيني موارد لازم و آمادگي كامل به استقبال طرح راهداري زمستاني سال ۹۸ مي رود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس ، عليرضا سياهپور ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته قبل از شروع اجراي اين طرح افزود: بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته از ابتداي شهريورماه عمليات هاي مختلفي از جمله: تنقيه پل هاي با دهانه كمتر از ده متر و دريواسيون پل هاي بزرگ، بازگشايي قنو، بازگشايي كانال هدايت آب، تأمين و توزيع شن و نمك در نقاط مورد نياز تعيين شده، تأمين قطعات، تجهيزات، لاستيك، زنجير، تيغ، دم تيغ، تعميرات اساسي و آماده به كار كردن تمام ماشين آلات راهداري زمستاني و استقرار ماشين آلات در نقاط كارشناسي شده، استقرار نيروهاي انساني و تجهيز راهدارخانه ها قبل از شروع طرح صورت گرفته است.

اين مقام مسئول اشاره كرد: عمليات هاي متعدد ايمني راه و حريم نيز تا پايان تابستان جهت ارتقاء ايمني تردد و اجراي مطلوب تر طرح راهداري زمستاني از جمله بخشنده سازي، تسطيح حريم، خاكريزي نقاط پرتگاهي، نصب و تعمير تابلوهاي اطلاعاتي ، انتظامي، اخباري، رفع نقاط حادثه خيز، حاشيه سازي، روشنايي، نصب و تعمير گاردريل ها و ... اجرا گرديده است.

وی تصریح کرد: در طرح راهداری زمستانی ۹۸ بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، ۶۳ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار استان آمادگی ارائه خدمات به کاربران جاده ای و اسکان مسافران در راه مانده و شرایط اضطراری را دارد.

سياهپور ضمن تأكيد بر تعامل مناسب با اداره كل هواشناسي و پليس راهور و اورژانس تشريح كرد: ۲۴ ساعت قبل از هر بارش نيروهاي كشيك كه از قبل ساماندهي و در نقاط مشخص شده استقرار يافته اند؛ توسط تيم هاي پشتيباني ماشين آلات راهداري زمستاني مستقر در ستاد مركزي هدايت و بصورت شبانه روزي مورد حمايت قرار مي گيرند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس عنوان كرد: مركز مديريت راه هاي استان فارس نيز بصورت شبانه روزي براي پاسخگويي به هموطنان براي اعلام آخرين وضعيت جوي، وضعيت ترافيكي، محدوديت و انسدادهاي ترافيكي و راهنمايي مسير مناسب، با استفاده از تلفن گوياي ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱ آماده است و توصيه مي گردد همه هموطنان قبل از سفر از آخرين وضعيت راه ها اطلاع كسب كنند.

سیاهپور ضمن اشاره به شاخص ها و ویژگی راه های استان گفت: عملیات راهداری زمستانی جاری با ۷۳ اکیپ و ۱۲۳ گشت ثابت و سیار راهداری توسط بیش از هزار راهدار و به کمک ۴۲۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب در ۱۶هزار و ۹۱۵ کیلومتر  از راه های فارس با ۵۲گردنه مهم و ۴۱ مقطع مه گیر که از این طول راه ، ۶ هزار و ۳۸۵ کیلومتر نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

شايان ذكر است ويژگي هاي مختلف استان فارس از جمله وسعت ، طول و اهميت راه ها، جاذبه هاي گردشگري و درماني و كوريدور (دروازه) ميان شمال و جنوب كشور  بودن و... وظيفه متوليان خدمات رسان جاده اي استان را افزايش داده و براي تأمين سفري ايمن و روان، مسئولیت آن ها سنگين تر مي شود و لازم است تا هر دستگاهي برنامه ريزي منسجم و رو به رشدي را در كنار ساير دستگاه هاي خدمات رسان جاده اي با هم افزايي و تعامل متقابل صورت دهد.