شناسهٔ خبر: 75081 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آمادگی کامل فرودگاه تبريز برای مواجهه با فصل سرما

فرودگاه برف مديرکل آتش نشانی و هدايت زمينی هواپيمای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکيد کرد که فرودگاه تبريز از لحاظ نيروی انسانی و تجهيزات عمليات زمستانی کاملا مجهز و آماده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های آذربایجان شرقی، حمید حاجی بیگی، مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در تمرین عملیات زمستانی فرودگاه تبریز که 20 آبان برگزار شد، بر روند آمادگی تجهیزات، کارکنان خدمات و نیز اداره آتش نشانی و هدايت زميني فرودگاه تبریز نظارت کرد.

وی در جلسه‌ای که پس از پایان تمرین برگزار شد، گفت: هدف از این تمرین ارزیابی میزان آمادگی نیروی انسانی و نیز تجهیزات اداره ایمنی و آتش نشانی فرودگاه تبریز برای استقبال از زمستان و فصل سرما بود که خوشبختانه با تلاش مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی و کارکنان اداره آتش نشانی و هدايت زميني فرودگاه تبریز، این فرودگاه از آمادگی کامل برای فصل زمستان برخوردار است.

حاجی بیگی افزود: آتش نشانی و نیز برف روبی فرودگاهی اقداماتی کاملا تخصصی هستند و اداره کل آتش نشاني و هدايت زميني هواپيما با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، کارکنان فرودگاه‌های مختلف را آماده کرده است.

وی گفت: فرودگاه تبریز یکی از برف گیرترین و پرتردد ترین فرودگاه های کشور است که فصل سرما در این شهر نیز طولانی تر از مناطق دیگر کشور است و با تجهیزات کامل و نیروی انسانی متعهد و متخصص این فرودگاه هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

در ابتدای این نشست، رامین آذری، مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک هفته وحدت  گزارشی از میزان آمادگی کارکنان آتش نشانی و ایمنی فرودگاه تبریز ارایه کرد و گفت: کارکنان آتش نشانی و ایمنی با تجهیزات به روز آتش نشاني و خودروهای برفروبی در سریع ترین زمان ممکن می توانند باند برفی فرودگاه را برفروبی و عملیاتی و باند فرودگاه را برای پروازها آماده کنند.