شناسهٔ خبر: 75092 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه خبر داد:

محور خطرآفرین کرمان-راور تا پایان سال ایمن‌سازی می‌شود/ روستاهای بالای ۵۰ خانوار اولویت نخست طرح ابرار

افتتاح ۶۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی با حضور وزیر راه و شهرسازی در یزد محمد اسلامی از ایمن‌سازی بخش خطرآفرین محور کرمان-راور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: روستاهای بالای ۵۰ خانوار در اولویت نخست و روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت دوم طرح ابرار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه وزیر راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز سه‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه در ادامه سفر خود به استان کرمان از محور کرمان-راور بازدید کرد و در بخشی از این بازدید گفت: ما ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان در دست احداث داریم و پیمانکاران هم‌اکنون در حال کار در نقاط مختلف استان هستند؛ بخش مهم پروژه‌های بزرگراهی استان مربوط به محور کرمان به راور است و با توجه به کوهستانی و خطرآفرین بودن آن، ضرورت دارد باند دوم مسیر هرچه سریع‌تر تکمیل و احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در بازدید امروز از نزدیک در جریان مشکلات پیمانکاران پروژه قرار گرفتیم، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسوولان ذی‌ربط، این قطعه از مسیر به طول ۴۰ کیلومتر به‌سرعت تکمیل و تا قبل از پایان سال زیر بار ترافیک رود تا بخش مهمی از گرفتاری‌ها را برطرف کند.

 اسلامی با اشاره به افتتاح باند دوم بزرگراه بافت-سیرجان، خاطرنشان کرد: بخش دیگر اقدامات در حوزه جاده‌ای استان مربوط به طرح اقدام ملی برای توسعه راه‌های روستایی(ابرار) است که در این بخش نیز ۵۱ کیلومتر راه روستایی تکمیل و افتتاح شد.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال احداث دو هزار کیلومتر راه روستایی را در برنامه داریم و هدف نیز این بوده است که بخش‌هایی که از لحاظ برخورداری از آسفالت راه‌های روستایی عقب‌افتادگی دارند در اولویت و دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به‌ترتیب راه روستاهای بالای ۵۰ و ۲۰ خانوار را احداث و آسفالت کنیم.