شناسهٔ خبر: 75096 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در مراسم اختتامیه کنفرانس ایستگاه‌های آینده مطرح شد:

پاسخ مثبت مدیرعامل راه‌آهن به درخواست دانشجویان ریلی/ گروه‌های کاری مشابه UIC در ایران تشکیل می‌شوند

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن از برگزاری نشستی با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت راه‌آهن به منظور تصمیم‌گیری بر سر چگونگی تشکیل گروه‌های کاری مشابه ۱۲۰ گروه کاری UIC خبر داد و گفت: ین اقدام در پاسخ به درخواست دانشجویان حوزه حمل‌ونقل ریلی که علاقه‌مند به فعالیت در محیط‌های کاری واقعی با داده‌های واقعی بودند انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی در مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده که بعد از ظهر امروز در هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین و دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: با افتخار در این دو روز میزبان مدیران راه‌آهن از سراسر جهان، روسای راه‌آهن‌های مقدونیه و سوریه، اساتید دانشگاهی و دانشجویان امید آفرین، همچنین شاهد مطرح شدن مباحث ارزشمندی بودیم.

وی افزود: امروزه تصور شهرنشینی و شهرسازی بدون در نظر گرفتن سیستم‌های ریلی مانند ساختن آسمانخراش بدون آسانسور است، لذا رویکرد شهرسازی ریل‌پایه باید مورد توجه قرار گیرد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش‌ دست اندرکاران حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور برای برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده در ایران ابراز امیدواری کرد؛ نتایج برگزاری  این کنفرانس‌ و شبیه آن در وهله اول مورد توجه تصمیم‌گیران و سیاستمداران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما به عنوان متولیان حمل‌و‌نقل ریلی باید بیش‌ترین بهره را از دستاوردهای این کنفرانس را برده باشیم»، افزود؛ در این دو روز ضمن برگزاری نشست‌های متعدد، در حاشیه آن‌ها جلسات دو و چند جانبه برگزار شد.

رسولی ضمن تشکر از مدیر اجرایی و مدیر مسافری UIC  بابت ارائه اقدامات و برنامه‌های این سازمان بین‌المللی در هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده خاطرنشان کرد: ۱۲۰ گروه کاری موضوعات مختلف UIC را بررسی و مطالعه می‌کنند و این الگوها در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به درخواست دانشجویان حوزه راه آهن مبنی بر قرار گرفتن در معرض داده‌ها و محیط‌های کاری واقعی بیان داشت: هفته آتی با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت راه آهن نشستی به منظور تصمیم‌گیری برسر چگونگی تشکیل گروه‌های کاری مشابه گروه‌های کاری UIC  برگزار می‌شود تا  شبیه این گروه‌های کاری در ایران تشکیل و بر روی موضوعات فعالیت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: موضوعات مطروحه در کنفرانس به طور حتم در ایران پیگیری می‌شود و امیدوارم دستاورد‌های عملی از سوی دانشجویان ایران برای کنفرانس بعدی در ۲ سال آینده ارائه شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه یادآور شد: نکته‌ای که در ارتباط با توسعه ایستگاه‌های آینده در جهان و ایران باید مورد توجه قرار گیرد مدل اقتصادی منطقی است و زمانی این اقدام می‌تواند درآمد‌زا باشد که توسط بخش خصوصی انجام شود.

رسولی افزود: در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی ایران بسته‌های حمایتی واقعی برای سرمایه‌گذاری و عملیاتی کردن توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن در ایران تهیه کرده است.

وی در پایان از تمامی شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکارانی که باعث رقم خوردن این حماسه بزرگ شدند مجدد تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است: در پایان از ۱۴ ارائه صورت گرفته در هفتمین کنفرانس ایستگاه های آینده، ارائه دکتر فاطمه ترابی از دانشگاه دلفت هلند، آیدا مشهدی‌زاده و امیر حسین سالاریان، بهاره سهرابی و مهرناز نازقلیچی از دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان ۳ ارائه برتر تقدیر شد.