شناسهٔ خبر: 75165 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشست برنامه ریزی و هماهنگی مسافرت های دریایی نوروز ۹۹ عنوان شد

برنامه ریزی سازمان بنادر برای ارتقاء زیرساخت‌ها و ایمنی سفرهای دریایی

جلسه چالش ها و مشکلات سفرهای دریایی در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی مسافرت‌های دریایی نوروز ۹۹، با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه آماده سازی طرح جامع و تخصصی گردشگری دریایی و برنامه‌ریزی‌های در این حوزه ضروری است، اظهارداشت:  نگاه سازمان بنادر و دریانوردی به حوزه سفر و گردشگری دریایی معطوف به ارتقای زیرساخت‌ها و ایمنی سفرهای دریایی است.

در این نشست که مدیران کل و معاونان دریایی بنادر جنوبی و شمالی کشور حضور داشتند، نادر پسنده؛ مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر، با اشاره به استقبال مردم از سفرهای دریایی در سال‌های اخیر گفت: سفرهای دریایی دیگر محدود به تعطیلات نوروز نیست و مسافران در فرصت های دیگر در طول سال نیز به سفر در دریا علاقه نشان می‌دهند.

پسنده با بیان اینکه بنادر باید برای پذیرش مسافران دریایی در تمام ایام سال آمادگی داشته باشند، بر لزوم رسیدگی و برطرف کردن چالش های سفرهای دریایی و گردشگری دریایی تأکید کرد و افزود: ساماندهی لنج های مسافری در سفرهای نوروزی ۹۹، ضرورت تعامل هرچه بیشتر با شهرداری و هلال احمر برای رسیدگی به وضعیت های اضطراری در ساحل و نظارت بر اعمال قانون در دریا در صورت بروز تخلف به کمک ابزار مناسب، از مهم ترین موارد برای رسیدگی درسفرهای دریایی ایام نوروز است.

در این نشست همچنین محمد میرنژاد؛ رییس اداره جستجو و نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین ایمنی سفرهای دریایی را مهم ترین اولویت درجابه جایی مسافران در ایام تعطیلات عید برشمرد و بر آمادگی ۲۴ ساعته شناورهای ناجی در ایام نوروز، مشخص کردن محل ترد شناورهای تفریحی بر روی نقشه های الکترونیکی، تامین غواص و نجات غریق، اطلاع‌رسانی جامع مربوط به موارد ایمنی و پیش بینی آب و هوا، مطلع بودن مراکز MRCC از برنامه حرکت شناورهای مسافری تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست همچنین مقررشد  همه بنادر کشور طرح جامع و برنامه خود را برای برگزاری هرچه بهتر و ایمن تر سفرهای نوروزی ۹۹ تا پایان آبان ماه سال‌جاری ارائه کنند.