شناسهٔ خبر: 75273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احراز ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی توسط ایثارگران

معصومي همدان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در جلسه بررسی وضعیت ایثارگران گفت: از مجموع ۵۳ نفر ایثارگر این اداره کل بیش از ۳۰ درصد از آنان دارای پست های مدیریتی هستند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " رضا معصومی" به آیات قرآن کریم در خصوص ایثار و ایثارگران اشاره نموده و گفت: ایثار مولا علی در لیله المبیت ، از خودگذشتگی انصار در تقسیم دارایی با مهاجران، بخشش قوت حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) به یتیم، مسکین و اسیر نمونه های بارزی از ایثار در آیات قرآنی است.

وی با بیان این مطلب که بالاترین ایثار ، گذشت از جان شیرین برای سرافرازی وطن است، یادآورشد: ستودن ایثارگران مختص به کشور ما نیست و در تمام ادیان و کشورها ایثارگران قابل تقدیسند.

 معصومی در ادامه گفت: ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا حق بزرگي بر گردن ما دارند و ما وظيفه داريم از آنان حمایت نماییم.

وی تصریح کرد: تلاش مدیر کل این اداره بر این پایه استوار است که از ایثارگران توانا برای پست های مدیریتی استفاده نماید و این یک شعار نیست چرا که آمار و اطلاعات در خصوص تصدی پست توسط این عزیزان گویای این ادعا است و در واقع اداره کل راه و شهرسازی بر این باور است که ایثارگران توانمند با عنایت به بینش انقلابی بیش از دیگران در راستای رسیدن به اهداف اداره کل که اهداف دولت کریمه است تلاش خواهند کرد.

وی در رابطه با اقدامات این اداره در طول یکسال عنوان کرد: دیدار از خانواده شهدا و جانبازان و تجلیل از آنان ،برگزاری نشست صمیمی مدیر کل با ایثارگران و فرزندان شهدا و تجلیل از آنان، برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، غبار روبی مزار شهدا ، دیدار با ۱۰ خانواده شهید با هماهنگی بنیاد شهید و برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس برای خانواده های شهدا از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

معاون اجرایی مشاور وزرا در امور ایثارگران نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در راه و شهرسازی توجه به مناسب سازی تردد جانبازان است که باید در ساخت و سازها رعایت شود.

نبی زاده در ادامه به ضرورت بهره گیری از ایثارگران توانمند در پست های مدیریتی اشاره نموده و گفت: ایثارگران کسانی هستند که در سخت ترین شرایط کشور سینه خود را سپر نمودند بنابراین نباید از توانمندی های آنان در اداره امور غافل بود.

وی یادآورشد: در دیدار با خانواده شهدا  حتما مدیر کل و معاونین اداره حضور داشته باشند واین دیدار ها از خانواده هایی صورت گیرد که تا کنون انجام نشده است.

گفتنی است در پایان جلسه در خصوص اجرای برنامه های مصوب اعلام شده مطالبی مطرح و مقرر شد این اداره کل اقدامات و مستندات خود را اعلام نماید.