شناسهٔ خبر: 75299 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه گیلان:

فرودگاه رشت از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است/ با وجود بارش‌های شدید روال پروازها عادی است

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه فرودگاه رشت از مجهزترین فرودگاه های کشور است، گفت: با وجود بارش شدید باران در روزهای اخیر، پروازها با روال عادی در جریان است.

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه گیلان در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بارش در روزهای اخیر گفت: بارش‌ها در شهر رشت به صورت باران بوده و بارش برف در ارتفاعات استان گیلان رخ داده است. اما بارش باران در روزهای اخیر بسیار شدید بود.

وی ادامه داد: با وجود بارش شدید باران، پروازها در فرودگاه سردار جنگل شهر رشت با روال عادی و بدون تاخیر انجام می‌شود.

کریم آقایی با بیان اینکه فرودگاه رشت از جمله مجهزترین فرودگاه‌های کشور است، افزود: این فرودگاه به دستگاه‌های کمک ناوبری DVOR، ILS  و سیستم روشنایی اپروچ که در هفته دولت سال‌جاری به بهره برداری رسید، مجهز است و با استفاده از این تجهیزات، امکان اعزام و پذیرش پروازها تا دید افقی 550 متر وجود دارد.

مدیر کل فرودگاه استان گیلان با اشاره به آمادگی فرودگاه سردار جنگل رشت برای مقابله با بارش برف گفت: جلسه هماهنگی برف روبی و آمادگی زمستانی در فرودگاه یک ماه پیش برگزار و برای مقابله با برف برنامه‌ریزی شد. در هفته جاری نیز مانور عملیات زمستانی در فرودگاه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3 دستگاه تیغه و خودروی برف روب و یک دستگاه برف خور در فرودگاه رشت وجود دارد که فرودگاه را در وضعیت مناسبی برای مقابله با برف قرار می‌دهد. همچنین هماهنگی با فرودگاه های همجوار برای دریافت کمک در شرایط بحران نیز صورت گرفته است.

کریم آقایی در انتها به تجهیزات یخ زدایی هواپیما در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و گفت: یخ زدایی هواپیما در فرودگاه رشت به‌عهده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» است. ایران ایر در جلسات اعلام آمادگی کرده است که این عملیات را برای پروازهای خود و سایر ایرلاین‌ها انجام دهد.