شناسهٔ خبر: 75339 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گرفت

آغاز فعالیت قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی كشور با حضور وزیر راه و شهرسازی/ طرح راهداری زمستانی تا بیستم فروردین ۹۹ ادامه دارد

جلسه قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی كشور با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی كشور فعالیت خود را آغاز كرد.

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز فعالیت قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی كشور اظهار داشت: راهداران خدوم، صبور و بی ادعا با هماهنگی و به كارگیری توان حداكثری خود در انجام عملیات راهداری زمستانی سال گذشته نشان دادند كه غیرتمندانه، با از خودگذشتگی در خدمت‌رسانی به جامعه آماده هستند و با جانفشانی واقعی پس از راهداری زمستانی ۹۷، با  بازگشایی و خدمات رسانی شبانه‌روزی در سیلاب ‌بهار ۹۸ به یاری هموطنان در مناطق سیل زده پرداختند.

وی افزود: پس از آن نیز با تمام ظرفیت  بخش راهداری به فرایند بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی متمركز بوده اند.  

اسلامی با اشاره به خدمات بخش حمل و نقل خاطر نشان كرد: جامعه حمل‌و‌نقل، عملیات بزرگ اربعین را رقم زدند  كه با كفایت كامل اجرایی شد و امید است كه خداوند این خدمت عظیم را از خانواده بزرگ حمل‌و‌نقل بپذیرد. همچنین با پیش بینی های سازمان هواشناسی، امسال نیز زمستان پر بارشی پیش رو خواهیم داشت و ان شاءلله با مركزیت و محوریت قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی با هماهنگی كامل انجام خواهد شد.  

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در جهت هوشمند سازی سامانه‌های حمل‌و‌نقل و بهینه سازی امكانات راهداری زمستانی، شامل توسعه كمی و كیفی راهدارخانه‌ها، نوسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری و همچنین تدوین شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های راهداری زمستانی با تقسیم وظایف مشخصه واحدهای مسئول به صورت سراسری اقدامات موثری انجام شده است.

اسلامی همچنین بر لزوم تعامل با پلیس راه كشور در جهت روان سازی تردد در ایام اجرای طرح راهداری زمستانی سال جاری تاكید كرد و آن را در جهت پیشبرد اهداف این طرح موثر دانست.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در ادامه این مراسم، خدمات شبانه روزی و موثر راهداران در ایام وقوع سیل در اوایل سال جاری كه با اتخاذ مدیریت اجرایی مناسب و همدلی، پكپارچگی و تلاش خالصانه دست اندركاران و مجریان مقابله با این بحران و همچنین رفع خسارات ناشی ازسیل را قابل تقدیر دانست.

وی افزود: راهداری زمستانی امسال نیز با توان حداكثری نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در تمامی بخش‌های سازمان و اعمال كشیک‌های ۲۴ ساعته به ویژه در بخش‌های اجرایی و عملیاتی تا بیستم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد 

اساس این گزارش، در ادامه آیین آغاز فعالیت قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری كشور،  حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به تشریح موفقیت‌های حاصله در اجرای طرح راهداری زمستانی سال گذشته و وقوع سیل در بخش راهداری پرداخت.

در ادامه ساختار، وظایف و دستورالعمل‌های قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری از سوی رضا اكبری سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی این سازمان به عنوان نماینده تام الاختیار ریاست سازمان در هماهنگی و ساماندهی امور مرتبط با راهداری زمستانی  تشریح شد.  

گفتنی است، قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی كشور با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی لازم بین متولیان ملی و استانی راهداری زمستانی در حوزه جاده‌ای متشكل از ۲۵ واحد كاری تشكیل شد و از طریق این قرارگاه مركزی سیاست‌های كلی، برنامه عملیاتی و دستورالعمل‌های راهداری زمستانی ابلاغی به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر كشور، مدیریت، هدایت و رصد می‌شود.