شناسهٔ خبر: 75384 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ایرباس و ایزی جت بازیگران اصلی بازار هواپیماهای الکتریک می شوند؟

دورخیز اروپا برای پرواز هواپیماهای تمام برقی/ پرواز آزمایشی یک هواپیمای الکتریکی ۹سرنشینه در هفته‌های آینده

هواپیمای برقی شرکت هواپیمایی «ایزی‌جت» و شرکت هواپیماسازی «ایرباس» یادداشت تفاهمی برای مطالعه امکان استفاده از هواپیماهای «هیبرید» و تمام الکتریک برای پرواز در مسیرهای کوتاه اروپایی به امضا رساندند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت هواپیمایی «ایزی‌جت»  اعلام کرد که هدف این پروژه تحقیقاتی، تبیین موارد مورد نیاز برای معرفی هواپیمای الکتریکی به بازار در مقیاس بزرگ و بررسی تاثیرات این اتفاق بر صنعت و عملیات روزانه هوایی تجاری است.

سایت «فلایت گلوبال» نوشت: «جان لاندگرن»، مدیر اجرایی ایزی‌جت در این رابطه گفت: با شناسایی جزییات چالش‌های فنی و نیازمندی‌های عملیات هواپیماهای هیبرید و تمام الکتریک، این ایرلاین ارزان‌قیمت می‌تواند به توسعه فناوری و شبکه‌های پروازی آینده کمک کند.

وی افزود: ما امیدواریم این اقدام یک قدم مهم در مسیر واقعی کردن پرواز هواپیماهای هیبرید و الکتریک باشد.

ایزی‌جت امروز همچنین برنامه خود را برای کاهش انتشار کربن در شبکه پروازی خود با تاثیرات آنی را اعلام کرد.

این شرکت پیشتر در سال ۲۰۱۷، یک شراکت کاری را با استارتاپ آمریکایی «رایت الکتریک» برای توسعه یک هواپیمای کوتاه‌برد تمام الکتریک به امضا رسانده بود.

اکنون ایزی‌جت می‌گوید پروازهای آزمایشی یک هواپیمای الکتریکی ۹ سرنشینه در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. این ایرلاین اعلام کرده است که همکاری با رایت الکتیرک، در کنار مشارکت با شرکت ایرباس ادامه پیدا خواهد کرد.