شناسهٔ خبر: 75400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل جاده‌اي خراسان جنوبي:

الزام ارائه مدرك ديپلم براي متقاضيان شغل رانندگي برون‌شهري كالا و مسافر

کامیون معاون حمل و نقل جاده‌اي خراسان جنوبي از اصلاح و تغيير دستورالعمل صدور، تمديد، تعويض و لغو كارت هوشمند رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون‌شهري و روستايي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خراسان جنوبي، مهدي گرجي گفت: مطابق مصوبه كميته راهبري حل و نقل جاده‌اي دستورالعمل صدور، تمديد، تعويض و لغو كارت هوشمند رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون‌شهري و روستايي با توجه به لزوم ارتقاي توانمندي رانندگان حرفه‌اي برون‌شهري حمل و نقل عمومي كالا و مسافر اصلاح شد.

معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان در ادامه افزود: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي ديپلم يا معادل آن براي متقاضاين فعاليت حرفه‌اي رانندگي برون‌شهري حمل و نقل عمومي كالا و مسافر و مدرك تحصيلي سوم راهنمايي (سيكل) براي متقاضايان فعاليت حرفه‌اي رانندگي حمل و نقل عمومي روستايي از جمله بندهاي اصلاح شده در اين دستورالعمل است.

وي ارتقاي ايمني راه‌ها، بهره‌گيري و سرويس و نگهداري مناسب از ناوگان حمل و نقل برون‌شهري و ارتقاء سطح دانش و مهارت رانندگان جاده‌اي را از مهم‌ترين علل اين تصميم برشمرد.

گرجي افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۸ راننده در حوزه كالا و مسافر استان شاغل مي‌باشند كه تعداد ۲ هزار و ۸۸۸ نفر آنها تحصيلات ديپلم يا بالاتر از آن، تعداد ۶ هزار و ۱۳ نفر زير سيكل و تعداد هزار و هفتصد و هشتاد و هفت نفر زير سيكل هستند.