شناسهٔ خبر: 75430 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان احداث می‌شود/ فرهنگیانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند در اولویت هستند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و وزارت آموزش و پرورش طی سه سال محقق می شود، گفت: فرهنگیانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند در اولویت صاحبخانه شدن موضوع تفاهمنامه دو وزارتخانه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان که با حضور حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید، گفت: خدا را شاکریم که توانستیم بنا بر تعهدی که داریم نهضت خانه‌سازی را به جریان پایدار تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تلاش ها و فعالیت‌های سازنده وزیر آموزش و پرورش طرح خانه‌دار شدن فرهنگیان محقق می‌شود.

اسلامی افزود: تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان در سه سال محقق می‌شود و فرهنگیان در برنامه‌ها و سیاست‌های دولت برای خانه‌دار شدن قرار دارند.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان اقدام بزرگی است که امیدواریم تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه دو وزارتخانه برای تامین مسکن فرهنگیان نقش خود را ایفا کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرهنگیانی که در استان‌هایی که ثبت‌نام مرحله اول اقدام ملی را انجام داده‌اند ثبت نام کرده‌اند در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در اولویت موضوع این تفاهمنامه هستند.

اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش ظرف دو هفته اسامی فرهنگیانی که در تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش هستند را به وزارت راه و شهرسازی بدهد تا بتوان اقدامات اولیه اجرایی شدن این طرح را محقق کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم ارایه اسامی فرهنگیان را برای اجرای این طرح، توزیع مناسب جغرافیایی و سایر الزامات اجرای آن عنوان کرد.

اسلامی توضیح داد: الگوهایی همچون احداث شهرک‌های فرهنگیان توسعه می‌یابد و در کل کشور تکرار و احداث خواهد شد.

به گفته وی، تعاونی‌های مسکنی که در وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته‌اند و دارای کیفیت لازم بودند از جمله تعاونی هایی هستند که در موضوع این تفاهمنامه از ظرفیت آنها استفاده می‌شود و این تعاونی‌های می‌توانند در طرح، ایفای نقش داشته باشند.

اسلامی همچنین اعلام کرد: در خصوص طرح اقدام ملی و موضوع تفاهمنامه ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش، فرهنگیانی که در طرح اقدام ملی در شهرها و استانی‌هایی که ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت قرار می‌گیرند. همچنین، چنانچه میزان فرهنگیان معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش حداکثر ظرفیت باشد به تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اضافه می‌شود تا خانه‌دار شدن مردم محقق شود.

وی در خصوص ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که در هفته های گذشته انجام شد، روند را مثبت ارزیابی کرد و افزود: قریب ۱۰ شهر هستند که باید ظرفیت های جدید به آنها اضافه شود. همچنین در تعدادی از شهرها نیز ظرفیت تکمیل نشد.

اسلامی تصریح کرد: شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای همه اقشار از جمله فرهنگیان فراهم است.