شناسهٔ خبر: 75473 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد:

تکمیل پروژه تبدیل تاکسی‌وی موازی به باند تا هفته آینده/ فرودگاه کرمانشاه برای زمستان آماده است

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از تکمیل پروژه تبدیل تاکسیوی موازی فرودگاه به باند تا هفته آینده خبر داد.

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه کرماشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به طرح بهسازی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: طرح تبدیل تاکسی‌وی موازی باند فرودگاه کرمانشاه به باند پروازی تا هفته آینده به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: هفته آینده عملیات اجرای بدنه باند موازی به اتمام رسیده و عملیاتی شدن باند مشروط به تکمیل خطکشی و اجرای تجهیزات الکتریکال خواهد بود.

بیاتی با بیان اینکه این پروژه در قالب طرح بهسازی فرودگاه کرمانشاه انجام شده است، افزود: برای انجام این طرح 80 میلیارد تومان از اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

گفتنی است با تبدیل تاکسی‌وی موازی به باند، امکان خارج کردن باند اصلی فرودگاه کرمانشاه از مدار پروازی و اجرای طرح توسعه و بهسازی بر این باند فراهم می شود.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در ادامه از آمادگی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی برای عملیات زمستانی خبر داد و گفت: اکنون فرودگاه 3 دستگاه برف‌روب و یک دستگاه اوره پاش در اختیار دارد.

وی ادامه داد: هفته گذشته مانور عملیاتی فرودگاه کرمانشاه با حضور تمام نهادهای درگیر در عملیات پروازی انجام و مشخص شد تمام واحدها برای مفابله با تاثیرات بارش برف آمادگی کامل دارند.

بیاتی با بیان اینکه یخ زدایی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه بر عهده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» است، افزود: این شرکت یک دستگاه یخ زدا در فرودگاه کرمانشاه در اختیار دارد و برای مشارکت در عملیات یخ زدایی هواپیماهای خود و سایر شرکت های هواپیمایی آماده است.