شناسهٔ خبر: 75541 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌‌ونقل:

مراسم افتتاحیه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد روز چهارشنبه برگزار می‌شود

راه آهن میانه-بستان آباد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح رسمی خط‌آهن میانه- بستان‌آباد که بنا بود با حضور رییس جمهور صبح امروز برگزار شود به تعویق افتاد و روز چهارشنبه ششم آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی در خصوص زمان افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت: در پی درگذشت خواهر ریاست محترم جمهور برنامه سفر ایشان به آذربایجان شرقی به تعویق افتاد و مراسم افتتاح این مسیر ریلی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

 وی اظهار داشت: راه‌آهن دوخطه میانه - بستان‌آباد- تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور طراحی شده است و راه‌آهن میانه- بستان‌آباد بخشی از این طرح به طول ۱۳۲ کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های مرزی و مهم در حوزه ترانزیت کالا و مسافر محسوب می‌شود و از این جهت ایجاد شبکه حمل و نقل چند وجهی، تکمیل شبکه راه‌ها و اتصال به شبکه ریلی سراسری در این استان تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان و توسعه ترانزیت بین‌المللی کالا و مسافر خواهد داشت.

خادمی ضمن تاکید بر عبور سه کریدور مهم اتصال شرق آسیا به اروپا از ایران بیان داشت: راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که موجب کاهش ۱۱۴ کیلومتری طول مسیر و کاهش ۵.۵ ساعته زمان سفر به تهران می‌شود.