شناسهٔ خبر: 75547 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر مسکن سوریه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان اعلام کرد

بازسازی سوریه با همکاری ایران

دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر مسکن سوریه وزیر مسکن و خدمات عمومی سوریه ضمن تاکید بر اینکه دو کشور مسائل بانکی، گمرکی و حمل‌و‌نقلی را برای همکاری های آتی حل و فصل می کنند، گفت: ، در جهت اجرای رهنمودهای رییس‌جمهوری سوریه علاقمند به همکاری با ایران در بازسازی‌های سوریه هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سهیل عبداللطیف وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری سوریه در دیداری که امروز در ساختمان دادمان با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان داشت، گفت:  پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در دیدارهایی که به این کشور داشته‌ایم کاملا مشهود و نمایان است.

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری سوریه ضمن اظهار امیدواری از اینکه محور مقاومت در ایران و روسیه ادامه یابد، افزود: هدف از سفر ایران به پیگیری گفتگوهای مشترکی است که در اینباره پیش تر داشتیم و تفاهم نامه ای نیز برای همکاری های آتی به امضا رسیده بود.

عبداللطیف ادامه داد: به منظور تحقق تفاهم نامه دو کشور ایران و سوریه کمیته اصلی در زمینه مسکن تشکیل شده است و زیرکمیته های فرعی نیز در زیر این کمیته تشکیل شده است.

وزیر مسکن سوریه موضوع همکاری دو کشور ایران و سوریه را مسکن و عمران، همچنین تاسیس شرکت مشترک دو کشور برای همکاری‌های آتی برشمرد و توضیح داد: سوریه آمادگی دارد تا شرکت مشترکی را با شرکت های دولتی و خصوصی ایران تشکیل بدهدو در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد و دو شرکت مهم سوریه در زمینه ساخت و ساز و شرکت راه و پل‌سازی نیز در این سفر ما را همراهی کرده اند که آماده گفتگو برای همکاری هستند.

وی در راستای تاکید وزیر راه و شهرسازی کشورمان مبنی بر حل مسائل و مشکلات دو کشور در حوزه‌های حمل‌و‌نقل، گمرک و بانک، اعلام کرد: از آنجاییکه بنیان همکاری مشترک دو کشور در زمینه مسکن، عمران است ما مصمم به همکاری در زمینه بازسازی هستیم.

عبداللطیف گفت: بعد از پیروزی‌های ما در سوریه، به دستور رییس‌جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه بازسازی‌ها باید با همکاری دوستان کشور سوریه انجام شود، در جهت اجرای رهنمودهای رییس‌جمهوری سوریه علاقمند به همکاری با ایران در بازسازی‌های سوریه هستیم.

وی همکاری شرکت‌های دولتی ساخت و ساز و همچنین راه و پل‌سازی سوریه را در همکاری با شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران، قابل انجام برشمرد و افزود: شرکت‌های بزرگ سوریه شرکت‌های دولتی هستند که جایگاه خود را ثابت کرده‌اند و همکاری آنها با شرکت های دولتی و خصوصی ایران، می تواند منجر به حصول نتیجه موردنظر دو کشور شود.