شناسهٔ خبر: 75574 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی:

استقبال نمایندگان مجلس از طرح ابرار/ مسکن مهر در شرایط فعلی توجیه پذیر شده است

ولی ملکی نماینده استان اردبیل در مجلس گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل جزو مناطق سردسیر کشور به حساب می‌آید، به همین دلیل مدت زمان اجرای پروژه‌ها نسبت به روستاهای گرمسیر محدودتر است.

ولی ملکی، نماینده استان اردبیل و حوزه انتخابیه مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت و شهرسازی درخصوص طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) و آخرین وضعیت راه‌های روستایی این منطقه اظهار داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل جزو مناطق سردسیر کشور به حساب می‌آید، به همین دلیل مدت زمان اجرای پروژه‌ها نسبت به روستاهای گرمسیر محدودتر است. به همین دلیل تا پایان آذرماه این فرصت را شاید داشته باشیم که کارهای عمرانی انجام دهیم. این موضوع را در مذاکره‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم مطرح و ایشان تاکید ویژه‌ای به آن دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در طرح ابرار ۵ هزار کیلومتر پیش‌بینی شد که ۲ هزار کیلومتر آن قرار است امسال اجرایی شود. برهمین اساس در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم سطح برنامه در استان اردبیل و شهرستان‌های آن اعلام شد. در مکاتباتی هم که با ایشان انجام گرفت وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح ابرار دستور دادند که برنامه در استان به ازای هر شهرستان جداگانه اعلام شود.

وی افزود: امیدواریم این مساله به ویژه برای روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار است انجام و در این خصوص برای سال آینده از نظر آسفالت راه روستایی موردی باقی نماند.

ملکی در پاسخ به این سوال که مجلس چه حمایتی از این طرح در قانون بودجه ۹۹ خواهد داشت، گفت: طرح ابرار پیشنهادی است که نشان داده مطالعه شده بوده و نمایندگان مردم در مجلس هم حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع به خصوص راه روستایی در مناطق محروم دارند. قطعا این طرح چون عام است و شامل همه نمایندگان استان‌ها خواهد شد با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

نماینده حوزه انتخابیه مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مسکن مهر و اقدام ملی در استان اردبیل و میزان رضایت از آن‌ها اظهار داشت:‌ مسکن مهر شروع خوبی داشت اما در اجرا بعضا پیمانکاران با مشکل مواجه شدند و یا اینکه با عجله این طرح آن‌طور که باید و شاید در بعضی نقاط تحویل نشد.

وی افزود: تورم کنونی که در حوزه مسکن و سایر موارد پیش آمد، امروز مسکن مهر را توجیه‌پذیرتر کرده است. همه آن‌هایی که می گفتند در مسکن مهر استانداردهای لازم چندان رعایت نشده، حالا می‌بینند که اگر هزینه تکمیلی بابت آن گذاشته شود،‌ ارزش دارد.

نماینده حوزه انتخابیه مشکین شهر درخصوص طرح اقدام ملی گفت: به هرحال و با هر عنوانی که بتوان به عرضه مسکن اقدام کرد نسبت به کنترل آن در کشور کمک می‌شود. طرح اقدام ملی نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفته اما در مجموع معتقدم با هر عنوانی مثل اقدام ملی یا مهر باید نسبت به احداث مسکن مناسب برای زوج‌های جوان و دیگر اقشار جامعه اقدام شود.

ملکی افزود: در همین خصوص طرح مطالعاتی راه‌آهن پارس‌آباد، مشکین‌شهر، اردبیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان آغاز شد تا با اتمام مطالعات جزو برنامه‌ها قرار گیرد. امیدواریم با تخصیص بودجه مورد نظر وزارت راه و شهرسازی و مجلس نیازهای مردم در این موارد برطرف شود.