شناسهٔ خبر: 75584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اعلام کرد

افزایش ۲۱ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

کامیون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۲۱ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در ۸ ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید ازپایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۹۵ هزار و ۴۰۵ تن کالا  از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است، افزود: این میزان کالا توسط ۱۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه ناوگان به کشورهای همسایه عراق ،جمهوری اذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز حمل شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل ونقل استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک ،قیر، سنگ ساختمانی و سیب زمینی عنوان کرد و گفت: از این میزان صادرات ۲۶۵ هزار و ۴۱۰ تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۶۳ دستگاه کامیون ایرانی و۲۹ هزار و ۳۵ ۶تن کالا نیز توسط هزار و ۲۶۹ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد خدمات اجرایی سفر استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده صد وپنج هزار و ۶۵۳ تن کالا توسط ۴ هزار و ۳۹۹ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است اظهار کرد:از این مقدار ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون گرجی و ۳درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشورهای مختلف ترانزیت خروجی شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کاهای ترانزیت شده از پایانه مرزی بیله سوار را گچ ،نئوپان، نمک، سنگ های ساختمانی، آب معدنی و سیمان برشمرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جزوه ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: با تلاش شبانه روزی شرکت های حمل ونقل و رانندگان زحمتکش در این پایانه وضعیت حمل ونقل و صادرات کالا عادی وروان است.