شناسهٔ خبر: 7562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واحدهای مسکن مهر بیشتر شهرهای جدید تا پایان امسال واگذار می‌شود

یک هزار و ۸۲۶ واحد مسکن مهر شهر جدید صدرای شیراز به بهره‌برداري رسيد

شهر جدید صدرا عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: طرح های مسکن مهر در شهرهای جدید بجز شهر جدید پردیس استان تهران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، یدالله رحمانی روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از یک هزار و ۸۲۶ واحد مسکن مهر شهر جدید صدرای شیراز افزود: از ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر پیش بینی شده در شهرهای جدی، ۱۴۷ هزار واحد بهره برداری شده و برنامه بر تکمیل واحدهای باقی مانده تا پایان امسال متمرکزاست.

وی اظهار کرد: تنها در شهر جدید پردیس در استان تهران که برخی طرح های مسکن مهر آن در سال ۹۱ آغاز شده است، بهره برداری از بخشی از واحدهای در دست احداث به سال آینده موکول می شود.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور که این شرکت از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در سراسر کشور حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر ثبت نام شد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی در راستای تکمیل ۹۰۰ هزار واحد باقیمانده است.

این مقام مسوول در ادامه گفت: طرح مسکن اجتماعی با هدف تامین مسکن خانواده های کم بضاعت که قادر به تامین حداقل آورده برای ساخت مسکن نیز نیستند در دستور کار دولت است و با اخذ مجوزها و پیش بینی سازوکارها آغاز می شود.

رحمانی درباره زمان اتمام طرح های مسکن مهر شهرصدرا نیز گفت: تلاش بر این است که اکثر واحدهای مسکن مهر در این شهر جدید تا پایان آذرماه به بهره برداری برسد.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور افزود: با وجود این که ایجاد زیرساخت ها در شهرهای جدید از تکالیف قانونی دستگاه های متولی است، این شرکت مادر تخصصی توجه به نیازهای ساکنان شهرهای جدید در این زمینه را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع این شرکت برای ساخت پنج مدرسه، شش مسجد و ۶۴ واحد تجاری، محوطه سازی و ایجاد بولوار و معابر و ... در این شهرها هزینه شده است.

در این آیین یک هزار و ۸۲۶ واحد مسکن شهر صدرا به بهره برداری رسید تا پرونده حدود نیمی از واحدهای مسکن مهر پیش بینی در این شهر جدید بسته شود.

با افتتاح این واحدهای مسکن مهر، شمار واحدهای مسکن مهر افتتاح شده تا به امروز در شهر جدید صدرا به عدد ۱۱ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.

بنا بر اعلام مدیر بخش مسکن مهر شرکت عمران شهر صدرا، ۱۲ هزار و ۴۰۴ واحد مسکن مهر دیگر در این شهر جدید در دست اجرا است.

شهر جدید صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

نظر شما