شناسهٔ خبر: 75630 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس جمهور در مراسم افتتاح راه آهن میانه-بستان آباد:

در دولت تدبیر و امید، مسیر ریلی از ۱۱ هزار کیلومتر به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده/ ایجاد زیرساخت های مهم وظیفه دولت است

حسن روحانی رییس جمهور با اشاره به افزایش ۳ هزار کیلومتری مسیر ریلی در دولت تدبیر و امید گفت: ایجاد زیرساخت ها برای افزایش رفاه مردم وظیفه دولت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن روحانی، رییس جمهور ایران امروز در مراسم افتتاح راه آهن میانه- بستان آباد با اشاره به سفر مرداد ماه سال جاری کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی گفت: در آن سفر به مردم قول دادم هر زمان راه آهن میانه- بستان آباد آماده شود در خدمت مردم این منطقه خواهم بود و امروز برای من، مردم آذربایجان شرقی و بستان آباد روز خوشحال کننده ای است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه آهن میانه- بستان آباد باید تا تبریز ادامه یافته و این طرح تکمیل شود، افزود: به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده و قول گرفتم که تا پایان سال آینده این خط آهن به تبریز متصل شود تا مردم با آرامش و طی کردن مسیر کوتاه تر و سهل تری به مقاصد خود از جمله سفر به مشهد مقدس و  زیارت امام رضا(ع) برسند.

روحانی اجرای دو خطه راه آهن میانه - بستان آباد را آغازی خوب برای راه آهن های کشور دانست و خاطرنشان کرد: افزایش مسیر ریلی از ۱۱ هزار کیلومتر به ۱۴ هزار کیلومتر حرکت بسیار خوبی در کشور است و بسیارخوشحالم که چندین استان در کشور طی این سال ها به راه آهن سراسری وصل شده اند.

وی با تاکید بر اینکه قول اصلی دولت تدبیر و امید آماده کردن زیرساخت ها برای رفاه و زندگی مردم و همچنین توسعه کشور است، تصریح کرد: بار اصلی این مهم به عهده مردم است و البته دولت نیز در این زمینه تلاش می کند.

روحانی ادامه داد: وظیفه دولت ایجاد زیرساخت های مهم کشور از جمله راه ها، بزرگراه ها، لوله کشی گاز ، آب ، برق، احداث مسیرهای ریلی، بنادر ، فرودگاه ها و توسعه ارتباطات و اینترنت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تاکنون در بستان آباد طرح های خوبی در زمینه های تولید، صنعت و امور عمرانی اجرایی شده است، گفت: تاکنون ۳۰۰ طرح تولیدی و عمرانی با ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت در بستان آباد اجرایی و عملیاتی شده است.

وی در ادامه به بازدید خود از مناطق زلزله زده میانه، ترکمنچای و روستای دستجرد اشاره و تاکید کرد: وقتی در کشور مشکلی به وجود می آید همه مردم ایران در خط مقدم تعاون، رشد، آبادانی و دفاع از نظام اسلامی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارش با خانواده سه شهید دفاع مقدس در چادرهای اسکان زلزله زدگان در روستای دستجرد، تصریح کرد: این مردم عزیز و دلاور در روزهای پیروزی انقلاب در کنار انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در کنار دفاع بودند و در روز امنیت نیز در کنار امنیت کشور هستند. دولت نیز در حد توان و امکانات هر اقدامی برای این مردم عزیز انجام می دهد.