شناسهٔ خبر: 75770 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

ورود دو سامانه بارشی به کشور تا پایان هفته/ برف و باران کشور را در بر می‌گیرد

باران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی از نوار غربی به کشور وارد شده است، پیش‌بینی کرد با فعالیت این سامانه، کیفیت هوا در مناطق مختلف کشور از جمله تهران بهتر شود.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید از امروز در نوار غربی کشور فعال شده است، گفت: این سامانه به تدریج به دامنه‌های جنوبی البرز کشیده خواهد شد و استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت.

آغاز بارش‌ها از امروز در تهران/ خزر مواج می‌شود

وی از آغاز بارش‌های پراکنده از امروز بعدازظهر در شهر تهران خبر داد و افزود: انتظار داریم که در مناطقی از مرکز و جنوب کشور نیز باران پراکنده رخ دهد؛ همچنین به‌تدریج با شمالی‌شدن جریانات روی سواحل شمال کشور، بارش در این مناطق آغاز می‌شود و انتظار داریم از ظهر امروز تا ظهر فردا دریای خزر مواج و متلاطم شود.

شدت بارش‌ها در نوار غربی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از شدت بیشتر باران برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان خبر داد و عنوان کرد: بارندگی فردا نیز در این مناطق ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها به مناطقی از جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌ سمنان نیز برسد.

وی گفت: شدت بارش‌ها، فردا، سه‌شنبه به استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، فارس، شرق خوزستان و همچنین شمال بوشهر خواهد بود و فردا به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کاسته می‌شود؛ همچنین، بعدازظهر فردا بارش‌ها به‌صورت پراکنده در نیمه‌شرقی کشورمان خواهد داد و این سامانه بارشی سه‌شنبه‌شب از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.

ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب کشور از روز پنجشنبه

نقشینه با اشاره به اینکه این سامانه بارشی سه‌شنبه شب از مرزهای شرقی خارج می‌شود، عنوان کرد: روز چهارشنبه، بارش‌های پراکنده در نقاطی از شمال‌شرق، جنوب‌غرب و سواحل خلیج فارس در استان‌های بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی شده است، افزود: استان‌های ساحلی شمال کشور روز چهارشنبه افزایش موقتی دما را خواهند داشت؛ از چهارشنبه‌شب برای غرب سواحل دریای خزر، وزش بادهای شمالی پیش‌بینی شده است و افزایش ابر و بارش باران در این مناطق آغاز خواهد شد. پنجشنبه نیز گسترش بارش‌ها در سواحل دریای خزر خواهد بود و با ورود سامانه بارشی روز پنجشنبه از غرب و شمال‌غرب کشور به کشور در این مناطق نیز بارش برف و باران آغاز می‌شود.

پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی

وی گفت: فعالیت این سامانه به‌تدریج به دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و سپس شمال‌شرق کشور کشیده خواهد شد؛ برای مناطقی از جنوب‌غرب و جنوب کشور نیز روز پنج‌شنبه بارش پراکنده خواهیم داشت و برای روز جمعه نیز انتظار داریم که از بارش‌های شمال‌غرب کشور کاسته شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در جنوب‌غرب، غرب و جنوب کشور نیز بارش‌ها تقویت خواهد شد، خاطرنشان کرد: در دو روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی، بارش برف را انتظار داریم.

کیفیت هوای تهران فردا بهتر می‌شود

وی آسمان تهران را نیز بارانی و همراه با مه رقیق برای روز سه‌شنبه بینی کرد و افزود: فردا شب کاهش ابر در تهران رخ می‌دهد و چهارشنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری خواهد بود. ضمن آنکه از اوایل شب پنج‌شنبه نیز سامانه بارشی بعدی تهران را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و جمعه در تهران بارش برف و باران را پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه، بیشینه دمای امروز تهران را ۱۳ و فردا را ۱۱ درجه اعلام کرد و گفت: کیفیت هوای تهران فردا در شرایط بهتری قرار خواهد داشت.