شناسهٔ خبر: 75805 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امضا توافقنامه ترانزیت کالا از طریق بنادر ایران با قرقیزستان/ جمهوری قرقیزستان فرصتی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در حوزه راهسازی

آغاز به کار دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قرقیزستان وزیر راه و شهرسازی گفت: قرقیزستان عضو اتحادیه اوراسیا بوده که در این خصوص می توان با این کشور تعرفه ترجیحی گمرکی امضا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه آغاز به کار دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری قرقیزستان با تأکید بر اینکه اراده رهبران دو کشور بر توسعه همکاری‌ها است، گفت: مذاکرات ما مبنای شتاب‌دهنده دارد تا در پایان اجلاس، تفاهمنامه‌های مشخصی را امضاء کنیم.

وی با اشاره به وجود سند تفاهمنامه همکاری ۱۰ ساله دو کشور با عنوان «مبنای حقوقی تفاهمنامه‌ها» افزود: قرقیزستان عضو اتحادیه اوراسیا بوده که در این خصوص می توان با این کشور تعرفه ترجیحی گمرکی امضا کرد.

اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۴ میلیون دلار حجم مبادلات دو کشور است، تصریح کرد: قرقیزستان فرصت مناسبی برای ایران درخصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه راهسازی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قرقیزستان کشور محصور در خشکی است که می‌تواند از بنادر ما استفاده کند. بنا داریم تا در این اجلاس و کمیسیون مشترک با حضور کارشناسان و مقامات ارشد دو کشور، تعرفه‌ای برای ترانزیت کالا میان دو کشور امضاء کنیم که اسناد این تفاهمنامه نهایی شده و فردا به امضاء می‌رسد.