شناسهٔ خبر: 75809 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری دوره‌های ایمنی و پیشگیری از حریق/آموزش ایمنی ساختمان در برابر آتش به مهندسان

 امضای تفاهم نامه همکاری برگزاری دوره های ایمنی و پیشگیری از حریق تفاهم‌نامه همکاری برگزاری دوره‌های ایمنی و پیشگیری از حریق بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در هشت ماده به مدت دو سال به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه همکاری برگزاری دوره‌های ایمنی و پیشگیری از حریق بین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در هشت بند به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه برگزاری دوره‌های ایمنی در برابر آتش، شامل مبانی حریق، اصول و مقررات محافظت در برابر آتش، طراحی سیستم‌های اطفای حریق، طراحی سیستم‌های اعلام حریق، پوشش‌های مقاوم در برابر آتش، نظارت ایمنی و آتش‌نشانی در معماری و خاموش‌کننده‌های دستی در دو سطح موضوع بند یک تفاهم‌نامه است.

در سطح یک، دوره‌های کوتاه‌مدت ویژه مهندسان و افراد علاقمند به مباحث حفاظت ساختمان در برابر آتش) و سطح دو، دوره های تخصصی ویژه مهندسانی که متقاضی ارایه مشاوره تخصصی یا خدمات بازرسی در گرایش‌های محافظت در برابر آتش به پروژه‌های ساختمانی هستند، مدنظر است.

مدت این تفاهم نامه که به امضای محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن‌و شهرسازی و مهدی داوری‌دولت‌آبادی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران رسید، دو سال است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

در ماده ۳ تعهدات سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تهران و در ماده ۴ تعهدات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قید شده است. در ماده ۵ روش اجرایی تعیین شده است که براساس آن به منظور اجرای هرچه بهتر دوره‌ها، کارگروهی مشتکل از نمایندگان طرفین تشکیل خواهد شد که نفرات آن ابتدای هرسال با حکم رییس مرکز تحقیقات یا مدیرعامل سازمان معرفی خواهند شد.

اعضای کارگروه مشتکل از نماینده تام‌الاختیار رییس مرکز، نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل سازمان، دو نفر معرفی شده از طرف مرکز، دو نفر معرفی شده از طرف سازمان است. مسئولیت برگزاری جلسات برعهده مرکز است و اعضای کارگروه نیز در صورت نیاز می توانند از اعضای هیات علمی و یا متخصصان جهت مشورت برای شرکت در جلسات باشند.

وظایف کارگروه شاملِ تعیین سیاست‌های سالانه دوره‌های آموزشی، تعیین اعضای هیات و متخصصان مرتبط با هر دوره، تعیین شهریه متناسب با هر دوره، تعیین برنامه اجرایی هر دوره شامل انتخاب فضای کلاس ها و...، پیش‌بینی و تعیین اعتبار مورد نیاز هردوره است.