شناسهٔ خبر: 7583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد:

کلنگ عملیات ساخت جاده سی سخت - پادنا به زمین زده شد

کلنگ زنی مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد از کلنگ زنی عملیات ساخت جاده مواصلاتی شهرستان سی سخت این استان و پادنای اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، فرماندار سمیرم روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی این جاده گفت: این مسیر یکی از راههای بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد است که با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال ساخته می شود.

محمد حسین نصرتی افزود: با ساخت این مسیر به طول ۱۳ کیلومتر، مسافت شهرستان سی سخت تا مرکز استان اصفهان ۴۵ دقیقه کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: محور ارتباطی یاسوج به اصفهان در آینده جوابگوی بار ترافیکی خودروهای سنگین و سبک که به استان های مرکزی تردد می کنند نیست و ساخت این جاده بار ترافیکی استان کهگیلویه و بویراحمد به استان اصفهان و استانهای مرکزی را کاهش می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: این جاده به طول ۱۳ کیلومتر علاوه بر نزدیک تر کردن بخش دنا کوه سمیرم به شهرستان دنا، بعنوان محور کمکی یاسوج – سمیرم نیز بخشی از ترافیک سنگین این محور را در فصل های بهار وتابستان به خود اختصاص می دهد و سبب سهولت رفت و آمد می شود.

حسن فدایی گفت: به سبب وجود مناطق دیدنی در حاشیه این مسیر، این جاده یکی از زیباترین راههای فرعی است و سالانه هزاران گردشگر و مسافر را جذب می کنند.

فرماندار دنا نیز گفت: طول راه ارتباطی یاسوج - سمیرم استان اصفهان با ساخت راه بین استانی سی سخت - پادنا در شهرستان سمیرم ۳۰ کیلومتر کاهش می یابد.

تاج امیری اظهار کرد: مسیر یاسوج - سمیرم از مسیر پل قرح ۱۷۰کیلومتر است اما از مسیر سی سخت به دنا -سمیرم ۳۰ کیلومتر کاهش می یاید.

تاج امیری عنوان کرد: حجم خاکبرداری این جاده ۱۵۰ هزار مترمکعب و حجم آسفالت آن نیز ۵۳۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع است.

وی افزود: ۱۰ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهرستان های دنا و سمیرم از مزایای این جاده بهره مند می شوند.

منطقه سی سخت در همسایگی بخش پادنا و دناکوه سمیرم و در ضلع جنوبی کوه دنا واقع شده است.

منتها الیه بخش پادنای بزرگ و دناکوه در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان سمیرم و ۲۵۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد./

نظر شما