شناسهٔ خبر: 75860 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به سیستان و بلوچستان:

فرودگاه جدید چابهار پایه‌گذاری می‌شود/ توسعه کریدور شرق سرعت می‌گیرد/ هدایت کشتی‌ها به بندر شهیدبهشتی/ احداث دو شهر جدید در سواحل مکران/ فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی در دست اجرا

اسلامی سفر زاهدان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان سیستان‌و‌بلوچستان به یک کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل شده است به تشریح فعالیت‌ها و اهداف توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی در این استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که شامگاه چهارشنبه، سیزدهم آذرماه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های عمرانی این استان اعلام کرد و گفت: در سراسر سیستان و بلوچستان پروژه‌های فعالی داریم و این استان به یک کارگاه ساخت‌وساز بزرگ تبدیل شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد و فعال این استان در حوزه‌های حمل‌و‌نقل و مسکن، توسعه بندر شهیدبهشتی را به‌عنوان یکی از بنادر مهم اقیانوسی و استراتژیک کشور از جمله پروژه‌های مهم در دست اجرا در استان سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: هم اکنون فاز دوم توسعه این بندر در دستور کار و در حال اجرا است.

فرودگاه جدید چابهار پایه گذاری می‌شود

اسلامی طرح‌های حوزه هوایی، هوانوردی و فرودگاهی را از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در این استان عنوان و خاطرنشان کرد: به‌زودی فرودگاه جدید چابهار را پایه‌گذاری خواهیم کرد و توسعه‌ فرودگاه زاهدان نیز از برنامه‌های مهم پیش‌روی وزارت راه و شهرسازی است.

وی از فراهم‌کردن زمینه تسریع در انجام پروژه راه‌آهن در این سفر خبر داد و گفت: با همراهمی مسوولان استانی از پروژه‌های این حوزه بازدید خواهیم کرد.

توسعه کریدور شرق سرعت می‌گیرد

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از دستور مقام معظم رهبری و دولت مبنی بر برداشت و تصویب بودجه موردنیاز از صندوق توسعه ملی افزود: ان‌شاءالله با یک پشتوانه مالی و یک حرکت جهادی پروژه راه‌آهن را شتاب خواهیم داد؛ برای ما توسعه و فعال‌کردن همه‌جانبه کریدور شرق کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

توسعه حجم فعالیت‌های بندر شهید بهشتی

وی با اشاره به تلاش وزارت راه و شهرسازی به‌منظور توسعه حجم فعالیت‌های بندر شهید‌بهشتی در طول ماه‌های گذشته، عنوان کرد: در این خصوص کشتی‌های حامل بخشی از کالاهای اساسی که به ناحیه شرقی کشور مربوط می‌شد را به این بندر روانه کردیم که اثربخشی آن را اکنون مشاهده می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه ماحصل این حرکت به رونق اقتصادی می‌انجامد، ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های توسعه‌ای با سرعت بالا و پیوسته به اجرا درآید.

تامین مالی دو پروژه بزرگ ریلی

وی همچنین از انجام دو موافقت مناسب تامین مالی برای اتصال راه‌آهن زاهدان به بیرجند خبر داد و گفت: قرارداد اتصال ریلی بیرجند به شبکه سراسری را با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم و ان‌شاءالله با این فعالیت‌ها، تکمیل کریدور شرق که سال‌ها در پی دستیابی به آن بوده‌ایم، محقق شود.

احداث دو شهر جدید در سواحل مکران

این عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه سواحل مکران نیز گفت: در این خصوص، احداث دو شهر جدید در برنامه است که عملیات اجرایی شهر جدید «تیس» را با حضور مقامات استانی آغاز می‌کنیم که انجام این پروژه‌ها، زیرساخت توسعه در استان را فراهم خواهد کرد.