شناسهٔ خبر: 75938 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در تكريم و معارفه مديركل راه و شهرسازي همدان عنوان کرد

احداث ۹ هزار واحد مسکن برای همدانی‌ها/ همدان، چهارراه حمل‌ونقل کشور

عبوري معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت:  ثبت‌نام از داوطلبان طرح اقدام ملی و تولید مسکن از امروز در همدان و چند استان دیگر آغاز شده است که بر اساس آن در مجموع حدود ۹ هزار واحد مسکونی تنها در استان همدان ساخته می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مهدی عبوری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: از همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران نام برده می‌‌شود که این واژه‌ بسیار زیبا نشان از گذشته‌ای پرافتخار این دیار دارد.

وی با بیان اینکه در اسناد فرادستی استان همدان باید قطب گردشگری شود، افزود: تحقق این موضوع تنها با اعلام یک تیتر و عنوان اتفاق نمی‌افتد. نامگذاری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران حکایت از آن دارد که این خطه ظرفیت بالایی دارد اما سوال اینجاست که چقدر کمک کرده‌ایم پویاسازی صورت گیرد تا از صنعت مهم گردشگری بهره ببریم.

عبوری  با بیان اینکه امروز دغدغه بسیار مهم موضوع اشتغال است و باید در حوزه گردشگری به اشتغال برسیم گفت: این مهم عملی نمی‌شود مگر در حوزه زیرساخت‌ها ادارات به وظایف خود عمل کنند.

وی  با تأکید بر اینکه تحقق اهداف عالی مستلزم تلاش همگانی است، افزود: همدان در حوزه زیرساخت و حمل و نقل حرف زیادی برای گفتن دارد و استان مناسبی در حوزه راه و جاده‌های اصلی و فرعی، روستایی و...است. در این راستا مسوولان باید چگونگی برنامه‌ریزی در حوزه خدمات زیربنایی را در همدان مورد توجه قرار دهند.

توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در استان همدان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل در استان همدان گفت: امروز فرودگاه همدان، فرودگاه مهمی در غرب کشور به شمار می‌آید اما چرا پروازهای خوبی ندارد؟ ریل راه‌آهن از تهران به همدان احداث شده و از همدان به ملایر در حال احداث است، اما مهم است که میزان بهره‌مندی مردم از این طرح به حد مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی آزادراه را به پایتخت تاریخ و تمدن کشور رسانده‌است، افزود: امروز اجرای طرح «ابرار» با هدف آسفالت راه‌های روستایی مورد توجه بوده و در طول دو سال ۵ هزار کیلومتر بهسازی انجام شده که یک اقدام جهادی است.

عبوری بر لزوم استفاده مسئولان استانی از ظرفیت رشد در همدان تاکید کرد و گفت : این برنامه‌ریزی به عهده مدیران استان است البته با عزمی که در استاندار سراغ دارم کار شروع شده است اما تنها استانداری نمی‌تواند اقدام بالقوه را بالفعل تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه مسیر ایستگاه جدید راه‌آهن همدان در حال تملک است، بیان کرد: تردید ندارم همدان جزو شریان‌های اصلی منتهی به شهرهای مختلف است و از طرفی با تکمیل راه ریلی و اتمام آزادراه و بزرگراه می‌توانیم مسیری مطمئن را برای زائران فراهم کنیم.

عبوری با اشاره به اینکه کنارگذر شهر همدان در حال احداث است خاطرنشان کرد: کنارگذر محور تویسرکان به کنگاور نیز انجام می‌شود اما نیاز به اقدامات سریع‌تری دارد.

لزوم مشارکت بخش خصوصی در عرضه مسکن

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  طرح‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و مجموعه شهری همدان پس از سالها با تلاش مسوولان استان به تصویب رسید، گفت: قانون‌ ساخت و ساز باید مورد توجه قرار بگیرد و حتما با ساخت و ساز غیرمجاز و توسعه بی‌ضابطه قاطعانه برخورد شود.

وی  با تاکید بر توجه به قانون ویژه منع فروش زمین افزود:‌ توجه به رعایت حقوق عامه مردم، بهره‌گیری از ظرفیت مهم سازمان نظام مهندسی استان و ایجاد ارتباط سازنده با شهرسازی برای اجرای دقیق توسعه منطقه‌ای مورد توجه باشد.

عبوری با اشاره به آغاز ثبت نام مسکن ملی طی امروز در همدان گفت: قرار است احداث ۹ هزار واحد مسکونی در طرح ملی برای مردم استان برنامه‌ریزی شود. لازم است در این در این زمینه حتما زمین‌ها و املاک درست شناسایی و ارائه شوند تا این اقدام کمکی به اجرای  این طرح باشد. همچنین اهتمام ویژه به بازسازی و نوسازی طرح‌های فرسوده حائز اهمیت است.

وی سعی در جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح ملی را مهم عنوان کرد و افزود: اتمام طرح‌های مسکن مهر نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجه به وضعیت ویژه پرسنلی مورد توجه است خاطرنشان کرد: از ظرفیت بانوان به خوبی در حوزه راه و شهرسازی استان استفاده شده و دو معاون زن انتخاب شده است ضمن اینکه تا حد امکان نیز نباید از نیروهای غیربومی استفاده شود.

گفتنی است در این آیین داریوش حسینی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی همدان معرفی و از زحمات حسن ربانی‌ارشد قدردانی شد.