شناسهٔ خبر: 76022 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل دبيرخانه هيات گزينش وزارت راه وشهرسازي عنوان کرد

ضرورت آسيب شناسی در تحقيقات و مصاحبه گزينش ها/ ساختار گزينش شرکت فرودگاه ها اصلاح می شود

شرکت فرودگاهها مديرکل دبيرخانه هيات گزينش وزارت راه وشهرسازي در نشست معرفي اعضاي جديد هسته گزينش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران تاکيد کرد که بررسي دقيق و آسيب شناسی فرايند تحقيقات و مصاحبه در برطرف شدن ابهام ها و پرهيز از بروز خدشه های احتمالی در گزينش راهگشاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، داریوش استرکی در نشستی که امروز (۱۸ آذر) با حضور تعدادی از اعضای هیات گزینش وزارت راه و شهرسازی و سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل، حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره، حشمت اله قربانی، سرپرست هسته گزینش و نیز اعضای جدید هسته گزینش شرکت برگزار شد، عنوان کرد: تحقیقات و مصاحبه دارای نقش مهمی در امر گزینش است که باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد. مصاحبه باید همراه با تحقیقات در راستای حصول اطمینان و برطرف کردن ابهام باشد.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی هدف از انتخاب سرپرست و اعضای جدید هسته گزینش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را استفاده از ایده ها و افکار نو در این حوزه حساس عنوان کرد و افزود: اعضای هسته گزینش سازمان ها و شرکت ها نسبت به اعضای هیات مرکزی وزارتخانه شناخت بهتری از مجموعه خود دارند و در صورتی که ارزیابان از آموزش کافی برخوردار باشند می توانند مسوولیت خود را در بررسی و شناخت نگرش، اخلاق، اعتقادات و روحیه سیاسی موجود در نیروی انسانی مورد گزینش به خوبی انجام دهند.

او با اشاره به اینکه کار نیروهای گزینش بسیار سخت و حساس و به منزله شمشیر دو لبه است، گفت: تحقیقات و مصاحبه ها باید آسیب شناسی شوند و اگر به خوبی این فرایند انجام نشود می تواند موجب ایجاد خدشه در رای اعضای هسته و هیات مرکزی شود.

استرکی با بیان اینکه هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در برگزاری دوره های آموزشی برای تمام کارکنان پیشرو است، آمادگی خود را برای برگزاری دوره های مختلف در حوزه گزینش برای آشنایی هرچه بیشتر کارکنان با مسوولیت های این حوزه اعلام کرد.

نیروی انسانی مهمترین سرمایه شرکت فرودگاه هاست

همچنین در این نشست، سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی مهمترین وظیفه هسته گزینش را تایید صلاحیت اخلاقی، اعتقادی و سیاسی کارکنان شرکت عنوان و تصریح کرد: سه رکن اصلی شرکت، نیروی انسانی، زیرساخت و تجهیزات و قوانین و مقررات و دستورالعمل هاست و در این بین نیروی انسانی بالاترین سرمایه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای انجام دقیق وظایف سازمانی است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های اعضای سابق هسته گزینش شرکت و تاکید بر اهمیت امر گزینش در شکل گیری نیروی انسانی مورد نیاز اظهار امیدواری کرد که اصلاح های لازم در ساختار موجود واحد گزینش شرکت انجام شود.امیرمکری همچنین با ابراز خرسندی از ورود محمد آقاجانی به مجموعه هسته گزینش اظهار امیدواری کرد که بتوان از تجربیات ایشان برای اصلاح فرایندهای گزینش استفاده کرد.

وی همچنین به سوابق مفید قربانی، سرپرست هسته گزینش شرکت و نگاه مثبت کارکنان به وی اشاره و از حضور احمد آل آقا و محمد حسن مسعودیان در هسته گزینش ابراز خرسندی کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: ما با محدودیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های عملیاتی مواجه هستیم و حفظ و تقویت نیروی انسانی به ما کمک می کند که وظایف سازمانی خود را به خوبی انجام دهیم.

امیرمکری با تاکید بر اینکه شرایط خوب امروز نتیجه تلاش گذشتگان است، اظهار امیدواری کرد: با استفاده از تجربه ها، نواقص برطرف شوند و بتوانیم  با انجام مراحل صحیح گزینش به گزینش نیروهای متخصص و اصلح بپردازیم.

برنامه راهبردی هسته گزینش شرکت تدوین می شود

حشمت اله قربانی، سرپرست هسته گزینش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز با اشاره به اینکه در مدت یک ماه تصدی این مسوولیت به بررسی همه جانبه مسایل موجود در حوزه گزینش پرداخته است، گفت: وضعیت ما خوب است ولی می توانیم به نقطه مطلوب تری برسیم. اکتفا به خوب مانع و سدی در مقابل پیشرفت و تعالی است و امیدواریم با بازنگری و اصلاح فرایندها، مطابق ضوابط و قوانین بتوانیم به وضعیت عالی برسیم.

او بر ضرورت اصلاح ساختار واحد گزینش و تشکیل سیستم ارزیابی نیز تاکید کرد و از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی در حوزه گزینش برای کارکنان برای ایجاد ارتباط قوی تر و نزدیک ترواحدهای مختلف  با هسته گزینش خبر داد.قربانی همچنین با بیان اینکه ۶۰ درصد امور مربوط به تنظیم و تدوین برنامه راهبردی هسته گزینش شرکت انجام شده است، گفت: این برنامه راهبردی مصوب مبنای انجام وظایف و اصلاح های لازم خواهد بود.