شناسهٔ خبر: 76039 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روند ثبت‌نام در استان‌های خراسان‌رضوی، ایلام، ایرانشهر، آذربایجان‌غربی و سمنان اعلام شد

پایان ثبت‌نام طرح اقدام ملی در ۲۶ شهر فاز چهارم

پردیس دفتر اقتصاد مسکن روند ثبت نام در استان های فاز چهارم طرح اقدام ملی؛ خراسان جنوبی، ایلام، ایرانشهر، آذربایجان‌غربی و سمنان را اعلام کرده و از پایان ثبت نام در ۲۶ شهر این فاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر اقتصاد مسکن ظرفیت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن را در استان‌های خراسان‌رضوی، ایلام، ایرانشهر، آذربایجان‌غربی و سمنان تا ساعت ۱۴ امروز (۱۹ آذر) اعلام کرد. بر اساس اعلام دفتر فوق، تاکنون ثبت‌نام در ۲۶ شهر پنج استان فاز چهارم به اتمام رسیده است.

بر اساس اعلام آن دفتر، ثبت نام فاز چهارم طرح اقدام ملی مسکن برای استان سمنان در شهرهای دامغان، سرخه، سمنان، شاهرود، شهمیرزاد، مجن، مهدی شهر، در استان ایلام در شهرهای آبدانان، آرکواز، ایلام، ایوان، سرابله، در استان آذربایجان غربی در شهرهای ارومیه، اشنویه، شاهین‌دژ، در استان خراسان رضوی در شهرهای بردسکن، بیدخت، تایباد، رشتخوار، سبزوار، قدمگاه، کاشمر و همت آباد و در استان ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان) در شهرهای چابهار، راسک و کنارک به اتمام رسیده است.

گفتنی است، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان فاز چهارم، می‌توانند با مراجعه به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین تاکید شده است تا متقاضیان شروط اعلام شده را که در سایت نیز باردیگر آمده است رعایت کنند و با ملاحظات تعیین شده نسبت به ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرها و استان های محل سکونت خود اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش، طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که بر اساس آن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی در شهرهای سراسر کشور احداث خواهد شد. بر اساس این طرح، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و توسط شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و در بافت‌های ناکارآمد شهرها و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و توسط بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید که ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۷۲ شهر استان، برنامه ریزی شده بود که در ۲۶ شهر به پایان رسیده است. در عین‌حال بر اساس برنامه‌ریزی‌ها کلیه شهرهای متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در فاز چهارم در استان های مختلف شامل موارد زیر است:

در استان ایرانشهر(جنوب سیستان) شاملِ ایرانشهر، پیشین، چابهار، راسک، سرباز، فنوج، کنارک، گلمورتی، محمدان، و نیک‌شهر، در استان آذربایجان‌غربی شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، تکاب، خوی، سردشت، سیه‌چشمه، شاهین دژ، محمدیار، نقده، در استان ایلام شامل شهرهای آبدانان، ارکواز، ایلام، ایوان، دره شهر، دهلران، سرابله، لومار و مهران، است.

همچنین در استان خراسان رضوی شامل شهرهای انابد، بردسکن، بیدخت، تایباد، جغتای، جنگل، خرو، خواف، داورزن، درگز، درود، رباط‌سنگ، رشتخوار، روداب، سبزوار، سفیدسنگ، سنگان، ششتمد، شهر جدید بینالود، شهر جدید گلبهار، شهرزو، فرهادگرد، قاسم‌آباد، قدمگاه، قلندرآباد، کاخک، کاشمر، کندر، گناباد، مزدآوند، نقاب، همت آباد و یونسی، در استان سمنان شامل شهرهای آرادان، بیارجمند، دامغان، سرخه، سمنان، شاهرود، شهر جدید ایوانکی، شهمیرزاد، کلاته خیج، مهدی شهر و میامی است.