شناسهٔ خبر: 76064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد

احداث بزرگراه میرجاوه ـ زاهدان ـ بم با ۲۷درصد پيشرفت فيزيكي

غلطك مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: براي اتمام بزرگراه میرجاوه ـ زاهدان ـ بم ۷۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطا الله اکبری اظهار کرد: محور زاهدان ـ بم از محورهای شریانی و پر تردد استان است که احداث آن در اولویت اول طرح است  و تکمیل آن باعث کاهش چشمگیر تصادفات و کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: طول این پروژه ۲۹۸کیلومتر شامل محور زاهدان ـ بم به طول ۱۸۶ کیلومتر، کمربندی زاهدان به طول ۲۸ کیلومتر و محور زاهدان ـ میرجاوه به طول ۸۴ کیلومتر است.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر ۳ قطعه به طول ۱۰۲ کیلومتر از زاهدان به سمت بم در حال احداث است که ۴۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و سایر قطعات تا انتهای حوزه استحفاظی به سمت بم مطالعه شده است و نیز کمربندی زاهدان و محور زاهدان ـ میرجاوه در دست مطالعه است.

اکبری سال شروع این طرح را ۱۳۸۷ عنوان کرد و گفت: قطعه یک سال ۸۷ و قطعات ۲و ۳ در سال ۸۹ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعداد قطعات این طرح، ۹ قطعه است گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل طرح ۲۷ درصد است که و تا پایان سال ۹۷ ،   ۷/۹۸۱ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را ۷۳۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال  ۳۵/۹۱ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مصوب شده است در حالیکه ۱۶۰ میلیارد ریال فقط مطالبات پیمانکاران است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده  و با وجود کمبود شدید اعتبارات تا پایان امسال ۲۸ تا ۳۰کیلومتر دیگر  از محور  به بهره برداری خواهد رسید که در این صورت ۷۰ کیلومتر از زاهدان تا نصرت آباد به صورت بزرگراهی مورد استفاده قرارر خواهد گرفت و باقیمانده تا شهر نصرت آباد  ۳۲ کیلومتر می باشد  که در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

اکبری ابراز امیدواری کرد در صورت تقویت منابع اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۹ قطعه ۳ به طول ۱۰۳ کیلومتر از زاهدان تا نصرت آباد  به صورت بزرگراه مورد بهره برداری قرار گیرد.