شناسهٔ خبر: 76073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره راهداری استان لرستان خبر داد

آغاز طرح پنج‌گانه ایمنی حمل و نقل در شهرستان بروجرد

موتورسوار طرح پنج گانه ایمنی حمل و نقل ادوات کشاورزی، وانت بارها، راکبان موتورسیکلت، سرنشینان و آشکارسازی وسایل نقلیه باری و مسافری از شهرستان بروجرد آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، میثم قدمی معاون حمل و نقل اين اداره کل گفت: طرح پنج گانه ایمنی حمل و نقل شامل: ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی، وانت بارها،  راکبان موتورسیکلت، ایمنی سرنشینان و آشکارسازی وسایل نقلیه باری و مسافری است که در قالب این طرح در سال جاری با احصاء مناطق پرتصادف در حوزه راکبین موتورسیکلت، جامعه هدف ۳۰ روستا در سطح استان از آموزش های لازم در بحث ایمنی بهره مند می گردند.

قدمی با بیان اینکه این طرح به همت اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اجرایی شده است، اظهار کرد: ارتقاء ایمنی از طریق اجرای طرح های آموزشی و ایجاد حساسیت در سطح جامعه خصوصا اقشار آسیب پذیر از اولویت های معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان است.

مراسم نمادین آغاز طرح پنج گانه ایمنی حمل و نقل در شهرستان بروجرد با حضور رئیس و کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک راهداری لرستان، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد، نمایندگان پلیس راه و عموم مردم در مسجد روستای شمس آباد با توزیع ۸۳ عدد کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت روستاهای سراب زارم، شمس آباد و همت آباد این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در جلوگیری از شدت صدمات جانی تصادفات جاده ای اشاره و مزایای استفاده از آن به راکبان موتورسیکلت یادآوری شد.