شناسهٔ خبر: 76086 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

نتايج آزمون‌های مهندسان اعلام شد/ معترضان چند روز بیشتر فرصت ندارند

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: بر اساس راهنمای ثبت‌نام آزمون‌ها، صرفاً قبولی شركت‌كنندگانی كه تمامی شرايط شركت در آزمون را مطابق با راهنمای ثبت‌نام آزمون مهر‌ماه ۹۸ احراز کردند، مورد‌تأييد بوده و نتايج ياد شده حداكثر به مدت ۴ سال از تاريخ برگزاری آزمون دارای اعتبار است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزرات راه‌و‌شهرسازی، حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی‌ و‌ کنترل ساختمان از اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان که مهر ۹۸ برگزار شد، خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان از عصر ۲۰ آذر می‌توانند نتیجه آزمون و کارنامه خود را با مراجعه به نشانی http://www.inbr.ir دریافت کنند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: با توجه به اعلامی که پیش‌تر نیز انجام شد، رسیدگی به درخواست‌‌های بازنگری از سوی داوطلبان، به طریق پیش گفته و در اجرای مفاد مندرج در بند ۱۰ دستورالعمل ثبت‌نام آزمون‌ها با موضوع «انتشار نتایج و نحوه بررسی اعتراضات» با دقت انجام شده و بعد از اتمام مهلت ارسال اعتراضات، تمامی سوال های مورداعتراض در صلاحیت‌ها و رشته‌های مختلف، در کمیته‌های طراحی سوال و کمیته‌های تجدیدنظر به‌طور جداگانه تحت بررسی قرار گرفته و در مواردي كه اعتراض وارد تشخيص داده شد، نسبت به حذف سوالات اشتباه اقدام و نتيجه آن در كارنامه داوطلبان اعمال شده است.

مانی‌فر تصریح کرد: با توجه به بررسي‌هاي دقيق و كنترل‌هاي مكرري كه در كليه مراحل تصحيح پاسخنامه‌ها انجام گرفته است، نتايج اعلامی، قطعی بوده و فاقد مشكل هستند. در عین حال، چنانچه داوطلبی صرفاً نسبت به نتيجه آزمون خود بر پایه پاسخنامه‌های اعلام شده، اعتراضی دارد، می‌تواند درخواست خود را به صورت كتبی با ذكر مشخصات كامل (شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاريخ تولد، رشته آزمون، آدرس دقيق و شماره تماس) حداكثر تا تاريخ ۲۵ آذر ۹۸ از طريق پست سفارشی به شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش كشور، ارسال کند.

به گفته وی، بر اساس موارد مندرج در راهنمای ثبت‌نام آزمون‌ها، صرفاً قبولی شركت‌كنندگانی كه تمامی شرايط شركت در آزمون را مطابق با راهنمای ثبت‌نام آزمون مهر‌ماه ۹۸ احراز کردند، مورد‌تأييد بوده و نتايج ياد شده حداكثر به مدت چهار سال از تاريخ برگزاری آزمون دارای اعتبار است.

مانی فر ادامه داد: آن دسته از شركت كنندگاني هم كه حدنصاب قبولي در آزمون‌ها را کسب نکرده باشند مي‌توانند در آزمون‌هاي دوره بعد شركت کنند.

بنا بر این گزارش، تاکید می‌شود، گواهي قبولي در آزمون صرفاً يكي از مدارك لازم برای صدور پروانه اشتغال بكار بوده و ساير مدارك مورد نياز توسط ادارات كل راه و شهرسازي و واحدهاي صدور پروانه، كنترل و بررسي خواهد شد. صِرف قبولی در آزمون، بدون احراز سایر شرایط تعهدی برای صدور پروانه اشتغال به‌کار ایجاد نمی‌کند.

نشانی پستی شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش کشور شامل تهران، صندوق پستی به شماره ۳۵۵-۱۷۷۷۵ است. از متقاضیان درخواست می‌شود بر پاكت ذكر شود مربوط به کدام بخش از آزمون‌های ورود به حرفه‌ مهندسان مهر‌ماه ۹۸ است.