شناسهٔ خبر: 76092 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت هفته حمل‌ونقل:

برخلاف تصور عده‌ای نمایشگاه فرصتی برای توسعه و انتقال تجربیات است/ خانواده حمل‌ونقل شریان حیاتی اقتصاد کشور محسوب می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « خانواده با افتخار و بخشنده حمل‌و‌نقل در هر کشوری شریان حیاتی اقتصاد محسوب می‌شود» در خصوص برگزاری چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته تصریح کرد: برخلاف تصور عده ای، بر این باور هستیم که برگزاری نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای توسعه، رقابت، یادگیری و انتقال تجربیات باشد.

محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیشاپیش ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت هفته حمل‌ونقل به جامعه زحمت‌کش و پر افتخار حمل ونقل کشور در حوزه‌های هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی اظهار داشت: خانواده با افتخار حمل‌و‌نقل در هر کشوری شریان حیاتی اقتصاد محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها به صورت یک نهضت فعال در دست اقدام قرار دارد و از طرف دیگر بهسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل همواره مورد اهتمام ما بوده و خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید در راستای افزایش روز افزون سهم حمل‌ونقل در جامعه و اقتصاد، تلاش کنیم. به ویژه با توجه به «دیپلماسی حمل‌ونقل» که به منظور رایزنی، هماهنگی و تسهیل‌گری در حوزه ترانزیت در دستور کار وزارتخانه قرار دارد بتوانیم سهم حمل‌ونقل کشور در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی را تساعدی افزایش دهیم.

اسلامی در خصوص برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته نیز تصریح کرد: نمایشگاه فرصتی برای ارائه و معرفی امکانات و دستاوردهای موجود و از طرفی نقطه‌ای برای امیدواری و همچنین نقطه‌ای برای رقابت است. لذا برخلاف برخی نظرات که برگزاری نمایشگاه‌ها را اقدامی بیهوده و تشریفاتی می‌دانند، بر این باور هستیم که برگزاری نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای توسعه، رقابت، یادگیری و انتقال تجربیات باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: امیدواریم برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته موجبات بالندگی و رشد بیشتر برای صنعت حمل‌ونقل را فراهم کند.