شناسهٔ خبر: 76160 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

فرود اضطراری پرواز تهران – بندرعباس در فرودگاه مهرآباد/ مدیران به بخشنامه‌ها توجه کنند

هواپیمایی زاگرس مدیر کل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از فرود اضطراری پرواز تهران – بندرعباس در فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن رضايي فر، مدير كل بررسي سوانح و حوادث سازمان هواپيمايي كشوري از فرود اضطراری پرواز شماره ٤٠٥٩ شركت هواپيمايي زاگرس در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: این هواپیما از نوع هواپیمای MD82 و با علامت ثبت EP-ZAE از تهران به بندرعباس در حال پرواز بود که در ساعت 09:30 صبح شنبه پس از  برخاستن به علت عيب موتور شماره يك ضمن اعلام حالت اضطراري به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

 او با اشاره به این که خلبان با موفقيت هواپيما را فرود آورد، تصریح کرد: بررسي ها نشان از این دارد که در اثر وقوع اين حادثه بخش هاي داخلي موتور صدمه دیده است و باید موتور تعويض شود.

رضایی فر ادامه داد: دفتر بررسي سوانح و حوادث سازمان هواپيمايي كشوري در رويدادهاي مشابه قبلي اين نوع هواپيما به شركت هاي هواپيمايي پيشنهادات ايمني را ارائه کرده و دستورات و بخشنامه هاي لازم از سوي سازمان ابلاغ شده است.

او تاکید کرد: مديران ارشد شركت هاي هواپيمايي باید ضمن همكاري با سازمان، نسبت به اجراي بخشنامه ها اقدام کنند تا از حوادث مشابه پيشگيري شود.