شناسهٔ خبر: 76230 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به ریاست وزیر راه و شهرسازی نشست جانمایی مسیر راه آهن چابهار برگزار شد

تشکیل کمیته بررسی جانمایی مسیر راه آهن چابهار با محوریت شرکت ساخت/ارایه پیشنهادها در یک ماه آتی به وزارتخانه

بررسی جانمایی مسیر راه آهن چابهار نشست جانمایی مسیر راه‌آهن چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، استاندار و نمایندگانی استانی در ساختمان دادمان برگزار و مقرر شد تا ضمن تشکیل کمیته بررسی جانمایی مسیر راه‌آهن چابهار با محوریت شرکت ساخت، پیشنهادهای کمیته در یک ماه آتی بررسی و در اینباره تعیین‌تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی مکانیابی ایستگاه راه آهن چابهار به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در شقوق مختلف حمل و نقل و همچنین شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در بررسی نحوه اتصال بندر چابهار به شبکه حمل و نقلی، شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، فرزانه صادق‌مالواجرد معاون شهرسازی و معماری، اله یار معاون فنی و نگهداری سازمان بنادر، حضور به هم رساندند.

همچنین در این جلسه، موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگانی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیران و معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مشاور طرح، نمایندگانی از دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری، نمایندگانی از معاونت حمل و نقل و نمایندگان مشاور طرح، شرکت کردند.

این جلسه با هدف بررسی نحوه اتصال بندر چابهار به شبکه حمل و نقل در چهارچوب طرح توسعه آن منطقه تشکیل شد.

در این نشست مشترک، مقرر شد تا کمیته‌ای با محوریت شرکت ساخت و با مشارکت نمایندگان بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌مدخل تشکل شود و ضمن بررسی جامع ابعاد فنی واریانت های مختلف، ظرف مدت یک ماه پیشنهاد بهینه در جلسه آتی ارایه شود.