شناسهٔ خبر: 76233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی فارس خبر داد

آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از امروز در فارس

اقدام ملي مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن برای اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه در استان فارس از روز سه شنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۰ صبح در استان فارس با مراجعه واجدین شرایط به وب سایت TEM.MRUD.IR آغاز خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، جعفر زاهدی، مدیر اين اداره کل  اظهار داشت: هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تامین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است.

وی تصریح کرد: این طرح بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی با نام طرح اقدام ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی فارس در دست اقدام است و محل اجرای آن زمین‌های موجود متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خواهد بود.

زاهدی در خصوص سهمیه اداره کل راه و شهرسازی فارس در طرح اقدام ملی مسکن خاطر نشان ساخت: سهمیه این اداره کل در طرح اقدام ملی ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد است که شامل ۲۹۸۹ واحد در قالب تولید مسکن مشارکتی ۳۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله ۴۹۰ واحد تامین زمین برای اقشار ویژه و همچنین ۱۶۷۲ واحد تکمیل  واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت است.

وی اذعان داشت : ۱۷۴۰ واحد نیز واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه ها و ۱۶۱۷ واحد استفاده از ظرفیت های بانکی مصوب تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس در خصوص واجدین شرایط برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: ۸ شرط برای ثبت نام در این طرح وجود دارد. شرط اول اين است كه متقاضی و افراد تحت تکفل فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۴  به بعد و از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی افزود: دومین شرط متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و سومین شرط نیز زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند.

زاهدی  چهارمین شرط را حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشت و گفت: پنجمین شرط را نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه و ... است.

وي همچنین در خصوص سایر شروط لازم برای ثبت در طرح اقدام ملی مسکن خاطر نشان كرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن یعنی مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوط و توانایی اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شروط لازم هستند.