شناسهٔ خبر: 76243 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل:

پایانه‌های مسافری برای ایام نوروز ساماندهی می‌شوند/ بهسازی خدمات بندری در تطابق با استانداردهای IMO/تخفیف در تعرفه‌ها در دستور کار است

محمدعلی حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به موضوع ترمینال‌های مسافری اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام‌ نوروز ساماندهی پایانه های مسافری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی حسن‌زاده، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل با اشاره به اقدامات این سازمان برای کاهش هزینه‌های بندری با اعمال تخفیف‌های درنظر گرفته شده، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌های ویژه‌ای برای تخفیف در تعرفه‌ها به ویژه کاهش آن در بنادر کوچک در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در همین خصوص تعرفه‌های ترجیحی برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بنادر کشور اجرا خواهد شد.

حسن‌زاده با اشاره به موضوع ایمنی گفت: از دیگر اقدامات سازمان بنادر در راستای بهسازی خدمات بندری در سال جاری موضوع ایمنی در بنادر کشور است. در طی سال جاری، استانداردسازی اسکله‌ها و ترمینال‌ها براساس قوانین IMO  به خوبی انجام گرفت.

وی افزود: تهیه آیین‌نامه انضباطی تردد افراد و وسایل نقلیه موتوری در بنادر، یکی دیگر از اقداماتی بود که موجب بهینه‌سازی مدیریت ورود و خروج به بنادر کشور شد.

ایجاد اتحاد لجستیکی در توزیع و جابجایی کالا

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه سازمان به توزیع بهینه بار در سال ۹۸ گفت: ایجاد اتحاد لجستیکی در توزیع و جابجایی کالا و هماهنگی با صاحبان آن‌ها در سال جاری، از جمله اقدامات انجام شده بود. یکی از مصادیق این اقدام کاپوتاژ بابت عملیات تخلیه و بارگیری از بندری به بندر دیگر در داخل کشور بوده است.

وی ادامه داد: توسعه حمل و نقل ریلی یکی دیگر از مواردی است که با هماهنگی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مورد توجه ویژه قرار گرفت. در این زمینه سندی تهیه شد که طی آن حداقل سه درصد کالا از طریق ریل در بنادر جابجا شود.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه در سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی بازنگری شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم از این محل تسهیلات لازم به موضوعات ویژه به راحتی اعطا شود.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهارات خود به موضوع ترمینال‌های مسافری اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام‌ نوروز ساماندهی پایانه های مسافری را در دستور کار قرار داده‌ایم که طی سه ماه آینده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی در پایان به موضوع ساخت کانتینر در داخل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فشار تحریم در این بخش، سه شرکت داخلی برای تولید کانتینر اعلام آمادگی کرده‌اند، که به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.