شناسهٔ خبر: 76258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان خبر داد

شنبه، آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در جنوب کرمان

اقدام ملي مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن برای ساکنان این منطقه در تاریخ ۳۰ آذر خبر داد

 به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، محمد ساردویی اعلام  کرد: ثبت‌نام از مردم جنوب کرمان همراه با استان‌های تهران، البرز، قزوین و کرمان از ۳۰ آذرماه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت. متقاضیان می توانند برای ثبت‌نام به سامانه آباد به نشانی tem.mrud.ir  مراجعه کنند.

وی اظهارداشت: متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم (ج) در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

سار دویی گفت: شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند و داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

 وی بیان کرد: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.