شناسهٔ خبر: 76259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

۲۵ کیلومتر بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر آماده افتتاح/ تکمیل مطالعات محور اردبیل – حیران

بزرگراه مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۵ کیلومتر از بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر عملیاتی شده و آماده افتتاح است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، محبوب حیدری با اعلام این مطلب اظهار داشت: از سال ۹۶ در حوزه راه اقدامات موثر و گسترده‌ای با همکاری استاندار اردبیل، نمایندگان مجلس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آغاز شده و سال به سال این اقدامات اساسی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ اعتبار کل راه‌های شریانی استان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که در سال گذشته این رقم به ۷۰ میلیارد تومان و امسال به ۱۶۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه اکثر راه‌های اصلی استان از ردیف ملی برخوردار هستند، افزود: در دو سه سال اخیر اعتبارات حوزه راه استان ۱۰ برابر سال‌های گذشته افزایش یافته در حالی که به هیچ عنوان اعتبارات عمرانی کشور به این میزان رشد نداشته است.

حیدری توجه به مسایل ایمنی را در توسعه راه‌ها و بهبود تردد در جاده‌های استان یادآور شد و گفت: در سال ۹۷ بالغ بر ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان نظیر اردبیل – سرچم و باند دوم اردبیل – آستارا از ردیف ملی برخوردار شده‌اند که تخصیص منابع مورد نیاز این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد بوده و این اعتبارات تا دو برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی با برخورداری از ردیف اعتباری ملی در اولویت اجرا قرار گرفته تا توسعه بزرگراه‌ها را شاهد باشیم که امسال ۱۹۰ تا ۲۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور اردبیل – سرچم نیز تصریح کرد: ۱۹ کیلومتر از این مسیر دوبانده شده و آماده افتتاح است و در دو قطعه دیگر ۵۵ کیلومتر پروژه به پیمانکار واگذار شده تا شکل اجرایی به خود بگیرد.

حیدری از اتمام مطالعات چهار خطه اردبیل – آستارا قبل و بعد از تونل موجود به طول ۲ کیلومتر و احداث تونل دوم در این مسیر خبر داد و گفت: در روزهای تعطیل مسیر اردبیل - آستارا قبل و بعد از تونل موجود با حجم ترافیک بالا مواجه می شویم برای همین منظور احداث تونل دوم را در این مسیر از سال آینده اجرا خواهیم کرد تا هموطنان عزیز بتوانند براحتی از این مسیر تردد نمایند .

وی یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان را توسعه بزرگراه‌ها و ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی اعلام کرد و افزود: هم در شمال و هم جنوب این استان راه‌های ارتباطی و شریانی در حال توسعه است و ما تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا را در محورهای اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به انجام برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر نیز اظهار کرد: اعتبار دو میلیارد تومانی این پروژه در سالجاری به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته و با تخصیص‌های به موقع و تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران و همکاران، ۲۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل شده و به زودی زیر ترافیک خواهد رفت.

حیدری در مورد نگهداری و برف‌روبی جاده‌ها نیز خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با آشنایی به وظایف خود در فصول سرد سال به رانندگان و مسافران ارائه خدمات می‌کند و هر یک از ما با آشنایی به وظایف خود سعی داریم بدون سردرگمی پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

وی افزود: هر چند در سطح ملی نگاه متمرکز و سیاست‌گذاری یکپارچه در این حوزه مورد انتظار است اما در استان دستگاه‌های مرتبط در قالب شورای هماهنگی راه و شهرسازی به‌درستی به وظایف خود عمل می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در شمال استان اردبیل مطالعات مقدماتی محور سه راهی صحرا - گرمی - بیله‌سوار  - پارس‌آباد - سربند به مشگین‌شهر بطول ۴۰۰ کیلومتر شروع شده و بعد از تکمیل مطالعات بزرگراهی در این مسیر احداث می شود تا ساکنان شمال استان با ایمنی در این مسیرها تردد کنند.