شناسهٔ خبر: 76260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل:

زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن اقدام ملی تامین شد/ ۵۲۸ واحد مسکن مهر در مرحله تکمیل

باباخانی معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن مشترک در شهر اردبیل و پارس‌آباد تامین شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، شهرام باباخانی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل با اعلام این مطلب اظهار کرد: سهمیه استان اردبیل در طرح اقدام ملی تولید مسکن ۴ هزار واحد تعریف شده که البته بخشی از این واحدها از طریق تسهیلات بافت فرسوده و همچنین اعطای تسهیلات از طریق صندوق مسکن یکم به ثمر خواهد نشست.

وی از تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۳۰ واحد در سه نقطه اردبیل شامل شهرک اندیشه، محدوده وحدت و همچنین داخل شهر اردبیل و پارس‌آباد ۵۰۰ واحد و در سایر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰۰ واحد احداث خواهد شد.

۵۲۸ واحد مسکن مهر در مرحله تکمیل است

باباخانی در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر در قالب واگذاری به تعاونی‌ها، تفاهمنامه سه جانبه و خودمالکین با بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره اجرایی شد که سهم استان اردبیل ۴۱ هزار واحد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از دو پروژه که در اردبیل و پار‌س‌آباد در حال تکمیل است مابقی واحدهای مسکونی مهر تحویل متقاضیان شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل تصریح کرد: ۵۲۸ واحد مسکن مهر میراشرف در مرحله تکمیل است و در صورتی که ذینفعان مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند، پیمانکار به تعهدات خود عمل کرده و این مجموعه را واگذار خواهد کرد.

باباخانی در پایان گفت: امیدواریم با این واگذاری‌ها تا پایان امسال پرونده مسکن مهر بسته شود و عملیات قسط بندی واحدهای باقیمانده نیز از طریق بانک مسکن به انجام برسد.