شناسهٔ خبر: 76284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد

راه‌اندازی سامانه کمیسیون ماده پنج در آینده نزدیک/ تسهیل روند رسیدگی به درخواست‌ها

باقري جلسه هماهنگی راه اندازی سامانه کمیسیون ماده پنج در معاونت شهرسازی و معماری اداره کل تشکیل شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان تهران، شیدا باقری، معاون شهرسازی و معماری اين اداره کل گفت: به استناد مصوبه مورخه ۸ مردادماه ۹۷ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مقرر شد سامانه کمیسیون ماده پنج در همه استان‌ها راه اندازی شود.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این سامانه تسهیل در روند رسیدگی به درخواست های شهرداری ها، متقاضیان، رعایت ضوابط و مقررات شهری، به روزرسانی اطلاعات طرح‌های شهری و جلوگیری از هرگونه اقدام خلاف قوانین از جمله قانون منع و ... است.

باقری با اشاره به اینکه پیشنهاد شده در گام اول اجرای این سامانه تنها به مراکز استان‌ها محدود شود، افزود: با توجه به اینکه استثنائا دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به عنوان مرکز استان در شهرداری تهران مستقر است به همین منظور طی تفاهم انجام شده معاونت شهرسازی و معماری اداره کل با دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معمای و شهرداری اسلامشهر مقرر شد، در استان تهران این سامانه در مرحله اول در اسلامشهر راه اندازی شود، که به این منظور جلسه هماهنگی راه اندازی سامانه تشکیل شده و مقرر شد اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص راه اندازی سامانه انجام و دوره آموزشی سامانه در اسرع وقت برگزار شود.