شناسهٔ خبر: 76286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

۶۹۸کیلومتر راه روستایی کردستان در حال احداث

راهسازي مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: عملیات اجرایی احداث ۶۹۸ کیلومتر راه روستایی در این استان در قالب ۲۱۵ قرارداد کاری توسط پیمانکاران در دست اجراست.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، محمدصدیق ثابتی با بیان اینکه برای اتمام این میزان راه روستایی حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است، اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر این میزان، حدود ۴۰ کیلومتر راه دیگر نیز با استفاده از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار، بهسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تاکنون از ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان ۲ هزار و ۹۹۸ کیلومتر آن آسفالت‌ شده که شامل ۴۸.۵ درصد راه‌های دسترسی روستاهای این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: این شاخص با میانگین ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله ۱۶.۵ درصدی دارد که تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری در این وزارتخانه ادامه دارد.

ثابتی یادآور شد: همچنین در بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی کردستان عملیات خاکی، ابنیه فنی، و روسازی با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

هزینه بهسازی و آسفالت راه روستایی در هر کیلومتر در سایر استان‌ها که از توپوگرافی ملایم و دشت برخوردار هستند حدود سه میلیارد ریال است اما این میزان هزینه در کردستان به دلیل توپوگرافی سخت و کوهستانی‌ بودن منطقه در هر کیلومتر تا هفت میلیارد ریال است.