شناسهٔ خبر: 76292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طی ۴۸ ساعت گذشته؛

۱۸۰ کیلومتر از جاده های کوهستانی مازندران برفروبی شد

برفروب مديركل راهداری مازندران عنوان کرد: با توجه به ورود توده هواي سرد به كشور در طی ۴۸ ساعت گذشته و بارش برف در مناطق برفگير و كوهستاني، ۱۸۰ کیلومتر از جاده های برفگیر استان توسط راهداران برف‌روبی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين اداره كل به منظور حفظ ايمني جاده ها و تردد روان وسايل نقليه و جلوگيري از بروز سوانح رانندگي با كليه امكانات و اكيپ هاي راهداري خود آمادگي كامل براي عمليات راهداري را دارد.

وي اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار در محورهاي مواصلاتي استان در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی هستند.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طول محورهاي برفگير مازندران را ۳۷۰۰ کيلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان تجهيز شده و آماده سرويس دهي به مسافران و در راه ماندگان است.

نجفی خاطر نشان کرد: با توجه به ورود توده هواي سرد به كشور در طی ۴۸ ساعت گذشته و بارش برف در مناطق برفگير و كوهستاني، ۱۸۰ کیلومتر از جاده های برفگیر استان توسط راهداران در طی ۲۵ مرحله برفروبی شد.

وی ادامه داد: محور هراز (محدوده گزنک تا امامزاده هاشم)، محور کندوان (محدوده هزارچم تا تونل کندوان)، محور سوادکوه (محدوده ورسک تا گردنه گدوک)، محور ساری -  کیاسر (محدوده اسکارد تا سه راهی فولادمحله) از جمله مناطقی بودند که عملیات برفروبی در آنها انجام پذیرفت.

نجفی به شماره پيام كوتاه اين اداره كل اشاره و تصريح کرد: هموطنان عزيز مي‌توانند علاوه بر شماره 141، از طريق سامانه پيام كوتاه به شماره ۱۰۰۰۰۱۴۱ از شرايط جاده و جوي محورها در طول سال اطلاع حاصل كنند.