شناسهٔ خبر: 76294 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد

واگذاری زمین‌های مازاد تعدادی از دستگاه‌ها/ افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان دی ماه/ آغاز ساخت مسکن مشارکتی در محله چاهستانی‌ها/ ساخت ۲۹۲۰ واحد مسکن در فاز نخست اقدام ملی

آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از واگذاری زمین‌های مازاد توسط تعدادی از دستگاه‌های استان هرمزگان به این اداره‌کل خبر داد.

آرش رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: به دنبال تاکید استانداری به دستگاه‌های مختلف برای واگذاری زمین‌های مازاد به اداره‌کل راه و شهرسازی به منظور تولید مسکن، مکاتباتی با این دستگاه‌ها انجام دادیم و مقرر شد اگر دستگاهی زمین مازاد خود را واگذار کرد، اولویت ساخت واحدهای مسکونی با کارکنان آن دستگاه باشد. خوشبختانه تعدادی از دستگاه‌های استان زمین‌های مازاد و تعاونی‌های خود را به ما معرفی کردند.

وی، سهمیه این استان در فاز نخست طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را دو هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی عنوان و اعلام کرد: از این تعداد در شهرهای بیش از ۱۰۰هزار نفر، هزار و ۵۰۰ و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود که هزار و ۵۰۰ واحد در بندرعباس، ۵۰۰ واحد در میناب، ۱۸۰ واحد در بندر لنگه، ۱۵۰ واحد در رودان، ۱۵۰ واحد در بندر جاسک، ۱۰۰ واحد در حاجی‌آباد، ۱۰۰ واحد در کنگ، ۲۰ واحد در چارک، ۲۰ واحد در هشتبندی،  ۵۰ واحد در جناح، ۵۰ واحد در بستک، ۵۰ واحد در بندر خمیر و ۵۰ واحد نیز در سیریک ساخته خواهد شد. به این منظور در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تفاهمنامه ساخت با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد و زمین نیز در اختیار آنان قرار داده شده است و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز اداره‌کل راه و شهرسازی کار ساخت را انجام خواهد داد. همچنین تفاهمنامه ساخت بخشی از واحدها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بسته شده است و با واگذاری زمین به خیرین مسکن ساز آنان نیز برای کمک به این طرح به میدان خواهند آمد.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه از نظر تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن مشکلی در استان وجود ندارد، گفت: ساخت بخشی از واحدهای مسکونی به صورت مشارکتی در محلات هدف نظیر محله چاهستانی‌ها شهر بندرعباس آغاز شده است.

غلامی در خصوص وضعیت پروژه‌های مسکن مهر این استان نیز گفت: خوشبختانه واحدهای دارای تفاهم‌نامه سه‌جانبه که تکلیف دولت بود، تمام شده است و فقط بخشی از واحدهای خودمالک و تعاونی‌ها تکمیل نشده است که گرچه تکلیف دولت نیست اما در این زمینه نیز جلساتی برای حل مشکلات آن‌ها برگزار کرده‌ایم و امیدواریم که تا پایان دی‌ماه ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر مربوط به تعاونی‌ها را نیز در استان افتتاح کنیم و می‌توانیم بگوییم که پرونده واحدهای مسکن مهر تعاونی‌هایی که دارای مشکلات حقوقی نیستند، امسال بسته می‌شود.