شناسهٔ خبر: 76302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس تفاهم نامه سه جانبه؛

دهکده لجستیک در استان قزوین ایجاد می‌شود

مبارك مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تفاهم نامه سه جانبه میان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار قزوین و مدیر اتاق بازرگانی استان؛ به دبیری اداره کل راه و شهرسازی برای ایجاد دهکده لجستیک در استان قزوین منعقد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، این تفاهم نامه همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مابین هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین منعقد شد.

ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه با توجه به سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه منعقد گردیده است.

وی افزود: تحقق سیاست های کلی قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویت بخش ریلی در توسعه حمل و نقل، ایجاد مزیت رقابتی برای حمل و نقل ریلی، توسعه حمل و نقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه های ریلی منطقه ای و جهانی به ویژه کریدور شمال – جنوب از جمله اهداف مورد نظر در این تفاهم نامه است.

مبارک قدم اضافه کرد: طبق آمایش ملی انجام شده در کشور، مقرر شد که برای تمرکز، توسعه و تخصصی کردن موضوع حمل و نقل و جابجایی بار، چند مرکز لجستیکی در نقاط واجد شرایط ایجاد شوند.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت های متعدد و همچنین موقعیت قرارگیری، استان قزوین نیز به عنوان یکی از مکان های مورد نظر برای احداث این مرکز لجستیک در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: احداث این دهکده، با مدیریت موضوع حمل و نقل و متمرکز کردن آن می تواند ظرفیت های موجود در استان را بکارگیری کرده و بسترهای توسعه را به ویژه در بخش صنعت، تجارت، کشاورزی و اقتصادی فراهم کند.