شناسهٔ خبر: 76309 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

سورپرایز وزیر ارتباطات غیرقانونی نیست

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری گفت: اظهارات رئيس سازمان هواپيمايی کشوری در خصوص پهپادهای پستی نافی وعده وزير ارتباطات نيست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده اظهارداشت: در روزهاي اخير خبری به نقل از رئيس سازمان هواپيمايي كشوري مبني بر اينكه "سورپرایز آذری جهرمی غیرقانونی اعلام شد" منتشر شد اين در حالي است كه اظهارات رئيس سازمان هواپيمايي كشوري و وزيرارتباطات در خصوص پهپادهاي پستي با يكديگر منافات ندارد.

وی ادامه داد: عابدزاده در پاسخ به یک سوال اعلام کرد که شرکت پست تاکنون برای راه اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است. علت این اتفاق نیز این است که هنوز مقررات لازم براي پاسخ به متقاضيان دريافت مجوز فراهم نشده است.

وي افزود: همچنين وزير ارتباطات با علم به اينكه كاربري شدن اين پهپادها طبق مقررات به مجوز نياز دارد و سازمان هواپيمايي كشوري هم زمينه هاي آن را فراهم كرده است، صحبت كرده اند و همانطور كه پيش بيني شده بود سامانه پهپادي هم روز گذشته رونمايي شد.

جعفرزاده تصريح كرد: بنابراين صحبت رئيس سازمان هواپيمايي كشوري و وزير ارتباطات برخلاف آنچه در يك رسانه منتشر و در چند رسانه ديگر نيز بازنشر شده بود، در راستاي يكديگر بوده و با مطالعه متن خبر نظر ارائه شده توسط رئيس سازمان در نمايشگاه حمل ونقل مشخص مي شود كه صحبت رییس سازمان هواپیمایی کشوری نه در رد و تکذیب گفته های وزیر ارتباطات، که در تاکید بر ضرورت رجوع به مقررات بوده است.